پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

دکتر مهر محمدی درمراسم اختتامیه برنامه حیات طیبه 3 (ویژه برادران):

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تقدیر از اهتمام دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان و میزبانی شایسته دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: ارتقاء و اقامه کیفیت جزء اولیت های دانشگاه فرهنگیان است. وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه کیفیت گراست، افزود: نباید استنباط شود که دانشگاه فرهنگیان در شرایط کیفی است و می دانیم تا شرایط کیفی مطلوب بایستی این تلاش ها استمرار یابد. دکتر محمود مهرمحمدی با بیان اینکه می توان دانشگاه فرهنگیان را با کلید واژه کیفیت معرفی کرد، خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان بدون ملاحظه کیفیت، تبدیل می شود به یک رخداد پوچ و تهی در نظام آموزش و پرورش کشور. سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: دانشگاهی شدن امر تربیت معلم که در لواح دانشگاه فرهنگیان قرار است تربیت معلم سامان پبدا کند یعنی اعتلای کیفیت نسبت به آنچه تاکنون بوده است. وی با اشاره به اینکه نیاز سالانه آموزش و پرورش حدود 130 هزار نفر است، گفت: تامین عدد و رقم مورد نیاز آموزش و پرورش موجب انفجار جمعیت دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان می شود واین اصلا در واقع ملازمتی با کیفیت ندارد. دکتر محمود مهرمحمدی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان با این شرایط موجود از نظر زیرساخت ها(فیزیکی و مادی) و همچنین منابع انسانی است، آنوقت باید چه شرایطی را در انتظار داشته باشیم؟! وی بیان کرد: بنابراین نکته نخست که به عنوان یک اقدام ناظر به اقامه کیفیت عبارت است از مقاومت در برابر افزایش بی رویه تعداد دانشجویان تا بحث کیفیت تامین شود. سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: تاسیس معاونت نظارت و ارزیابیی و تضمین کیفیت که ماموریت های گوناگونی دارد با راهبرد جدی مورد توجه قرار گرفته است. وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاهی در کشور است که معاونتی با این نام دارد. با تاسیس این معاونت، این زنگ بلند کیفیت را در دانشگاه، همواره در حال شنیدنش خواهیم بود. دکتر محمود مهرمحمدی با بیان اینکه گروه های آموزشی و پژوهشی در واقع ستون فقرات آموزش عالی هستند، تصریح کرد: راه اندازی گروه های آموزشی و پژوهشی که در صف مقدم ارتقاء کیفیت و پاسخگوی نهادهای دانشگاهه هستند. وی با اشاره به ترسیم نقشه اعتلای کیفیت در دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: منشوری به نام "منشور کیفیت آموزش" را تدوین کرده ایم. سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اجرای آزمون جامع یا طرح اصلح به عنوان مکانیزم ارتقای کیفیت گفت: هدف اجرای این طرح، حصول اطمینان از عدم ورود معلمان به دور از تراز استانداردهای کیفی به نظام تعلیم و تربیت است. وی با اشاره به تدوین نقشه طراحی طرح مطالعاتی سدید (سنجش دستاوردهای یادگیری دانشجومعلمان) گفت: از وظایف معاونت نظارت و ارزیابی شناسایی نقات قوت و ضعف بر پایه سنجش عملکرد دانشجویان در قاب طرح سدید است. دکتر محمود مهرمحمدی با اشاره به تهیه نقشه جامع آموزشی در دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: تقویت زمینه حضور فعال تر و شنیده شدن بیشتر صدای دانشجویان همانند شوراهای صنفی و تشکل ها ناظران و ناقدان حقیقی دانشگاه هستند. وی با بیان اینکه روزآمد سازی برنامه های درسی رسالت دانشگاه فرهنگیان است، اظهار داشت اهتمام به جذب هیئت علمی و جذب ماموران تمام وقت آموزشی در دستور کار است. سرپرست دانشگاه فرهنگیان توسعه بی سابقه کمی و کیفی را به عنوان بستر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی یک اقدام شایسته توصیف و بیان کرد در دانشگاه فرهنگیان شاهد توسعه بی سابقه کمی و کیفی بوده ایم. وی با تعریف سرای مطلوب دانشجویی برای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان گفت: تلاش برای رسیدن به استاندارد های مدون در ارتباط با خوابگاه ها از سوی معاونت دانشجویی در حال پیگیری است. دکتر محمود مهرمحمدی عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان وارد کارزار طراحی مناسب، تالیف و تولید منابع آموزشی به عنوان محتوای آموزشی شده است. وی عقد تفاهم نامه با بیش از 20 دستگاه مختلف را سرآغاز ارتباط فرادستگاهی با دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: توسعه فضای کالبدی آموزشی و غیر آموزشی کماکان جزء دغدغه های مجموعه دانشگاه فرهنگیان است. سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تغییر ساختار با افزودن مدیریت استانی به بدنه دانشگاه فرهنگیان گفت: این اقدام با هدف رهایی مدیران پردیس ها و واحدهای تابعه از مسئولیت های جانبی است. وی تصریح کرد: توسعه کانون ها و انجمن ها و مبحث اینترنت نیز در دستور کار قرار گرفته است. دکتر محمود مهرمحمدی در پایان گفت: دست کم از بیست و چند زاویه، ما کیفیت را در دانشگاه فرهنگیان نشانه گرفته ایم و این یک حمله همه جانبه به مسئله کیفیت است.