پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم تودیع سرپرست پردیس شهید هاشمی نژاد :

دانشگاه های فرهنگیان باید به مرکز مطالعات استراتژیک تبدیل شوند مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم تودیع سرپرست پردیس شهید هاشمی نژاد گفت: دانشگاه های فرهنگیان باید به مرکز مطالعات استراتژیک نظام تعلیم و تربیت تبدیل شوند. به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید جواد حسینی امشب در جلسه معارفه رئیس پردیس شهید هاشمی نژاد اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک نهاد متصل به آموزش و پرورش، وظیفه تربیت، اصلاح و رتبه بندی معلمان را بر عهده دارد. وی ضمن تجزیه دانشگاه ها به دو دسته دانشگاه های ارگانیک و مکانیک بیان کرد: دانشگاه های آزاد، پیام نور و سایر دانشگاه های دولتی از جمله دانشگاه های مکانیکی هستند که در گسست از نیازهای جامعه، تنها به تربیت نیروی متخصص می پردازند در حالیکه دانشگاه های فرهنگیان، ارگانیک هستند و در پیوست با جامعه، نیروی جوان کارآمد تربیت می کنند. مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ارتقاء سطح کیفی آموزشی را یکی از اهداف دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: ارتقای سطح کیفی آموزشی از جمله اهداف دولت تدبیر و امید است که تربیت و تامین نیروی انسانی متناسب با نظام تعلیم و تربیت، کلید دستیابی به این سطح از ارتقا یافتگی آموزشی است. حسینی بازنگری مجدد به نیروی انسانی راه حلی برای تنظیم نظام پرداختی فرهنگیان دانست و تصریح کرد: در دولت سابق، ۱۱۶ هزار شبهه معلم وارد آموزش و پرورش شدند که دارای راندمان کاری ضعیفی بودند و این شبهه معلمان، بخش زیادی از نظام پرداختی فرهنگیان را به خود اختصاص داده و مانع افزایش پاداش معلمان نمونه شده اند. وی در زمینه پذیرش ۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: تحصیل در دانشگاه فرهنگیان تنها مسیر برای استخدام افراد در آموزش و پرورش است و ۵ هزار نیرویی که به زودی وارد سیستم آموزشی می شوند باید ۱ سال در دانشگاه های فرهنگیان تحصیل کنند تا مجاز به ادامه سایر مراحل استخدامی خود شوند. مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ایجاد تمایز میان معلمان را راهی برای افزایش صلاحیت علمی آنان دانست و تاکید کرد: نظام رتبه بندی معلمان به دنبال افزایش رقابت و صلاحیت علمی آنان است که در سند تحول بنیادین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تعیین صلاحیتی معلمان به عنوان یک راهکار ضروری جهت ارتقای سطح کمی آموزشی تعریف شده است. حسینی افزایش سرانه مطالعه فرهنگیان را نیازمند همت جهادی دانشگاه های فرهنگیان دانست و خاطر نشان کرد: افزایش سرانه مطالعه فرهنگیان باید به یک مطالبه فرهنگی تبدیل شود که نیازمند همت جهادی این دانشگاه هاست و دانشگاه های فرهنگیان باید به مرکز استراتژیک مطالعات نظام تعلیم و تربیت تبدیل شوند. انتهای پیام/