برگزاری هجدهمین جلسه از سلسله نشست های هفتگی هم کتابی
عصر امروز، شنبه 29 مهر 1402، هجدهمین جلسه از سلسله نشست های هفتگی هم کتابی در سالن کنفرانس پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی در ابتدای این جلسه، سیدامیر علی پور یزدی، کارشناس مسئول حراست پردیس شهید بهشتی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: ما به عنوان معلم مهمترین ابزاری که در حوزه اندیشگانی به عنوان مغزافزار تولید می کنیم یا از آن استفاده می نماییم کتاب است.
علی پور با تقدیر از فعالان عرصه کتاب و برگزارکنندگان برنامه هم کتابی بیان کرد: ما باید این فرایند را توسعه و آن را در سطح سراهای دانشجویی گسترش دهیم تا تعداد بیشتری از دانشجومعلمان بتوانند با کتاب و کتابخوانی انس پیدا کنند.
وی با بیان این که "انس با کتاب یک امر مغفول مانده ااست"، اظهار داشت: بعضی گمان می کنند مؤانست با کتاب به معنای مطالعه کتاب های درسی است، اما کسی که با کتاب مأنوس است اصلاً کتاب های درسی را در مقوله کتاب های مطالعه شده اش قرار نمی دهد.
مسئول حراست پردیس شهید بهشتی افزود: نوع دیگری از مطالعه، خواندن کتاب هایی است که مکمل دروس آموزشی است چرا که یک معلم باید به موضوعات مختلف تسلط داشته باشد تا بتواند از نظر علمی اعتماد دانش آموزان را به خود جلب کند.
علی پور با اشاره به انواع رشد و بالندگی در تربیت معلم گفت: ما در این حوزه هم به خودافزایی نیاز داریم و هم به هم افزایی و این امر باید در سه بعد اخلاقی و تربیتی، علمی و نیز ورزشی صورت گیرد.
در ادامه امیرحسین خواجویی پور دانشجومعلم رشته آموزش ابتدایی ورودی 1401 به معرفی و ارائه کتاب عادت های اتمی پرداخت.
وی با بیان این که "کتاب عادت های اتمی در مقوله کتاب هایی که با عنوان روانشناسی زرد شناخته شده اند، قرار نمی گیرند"، گفت: کتاب مذکور جزء کتاب های توسعه فردی طبقه بندی می شود و بیشتر تأکید آن بر نقش و تأثیر عادت ها در کسب موفقیت است.
خواجویی پور توضیح داد: همانطور که اتم ها کوچکترین اجزاء هر ماده ای هستند، عادت ها نیز کوچکترین جزء رفتاری زندگی انسان ها می باشند، از این رو نویسنده کتاب با تشبیه عادت به اتم نام عادت های اتمی را برای کتاب خود برگزیده است.
در پایان جلسه با اعطای لوح تقدیر رئیس پردیس شهید بهشتی به ارائه دهنده این هفته هم کتابی از وی قدردانی شد.
گفتنی است سلسله نشست های هم کتابی به همت کارگروه هم کتابی انجمن های علمی برگزار می شود و نشست مذکور هجدهمین جلسه از این سلسله نشست ها و اولین جلسه در سال تحصیلی جاری بود.