پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

به همت انجمن علمی دانشجویی آموزش ریاضی پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار شد:

وبینار آموزشی «تفکر الگوریتمی در آموزش ریاضی»

عصر دیروز، جمعه دهم بهمن 99، به همت انجمن علمی دانشجویی آموزش ریاضی پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی وبینار آموزشی «تفکر الگوریتمی در آموزش ریاضی» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی در این جلسه، ابوالفضل اسدی، مدرس دبیرستان های انرژی اتمی، فرزانگان و علامه حلی تهران و مربی تیم المپیاد دانش آموزی کامپیوتر کشور با اشاره به کاربرد علوم شناختی در آموزش دروس مختلف گفت: علوم شناختی با بررسی چگونگی کارکرد مغز انسان روش های جالب و مفیدی را در اختیار ما قرار می دهد که با بهره گیری از آن می توانیم یادگیری را تعمیق و تسهیل کنیم.

مشاور دپارتمان کامپیوتر دبیرستان انرژی اتمی تهران با بیان این که بسیاری از اوقات حل یک مسأله برای ما بسیار دشوار است و ممکن است پس از ساعت ها موفق به حل ان نشویم، گفت: در این موارد بسیار پیش آمده است که وقتی بعد از یک ماه دوباره به مسأله رجوع می کنیم به راحتی مسأله مورد نظر را حل می کنیم. وی توضیح داد: علت این امر این است که در این مدت بخش ناخودآگاه مغز ما بر روی مسأله کار کرده است.

اسدی به روش های مختلف معلمان در آموزش ریاضی اشاره کرد و  اظهار داشت: بهتر است به جای این که تعداد زیادی مسأله برای دانش آموزان حل شود، تعداد کمی مسأله به آنان ارائه گردد و خود دانش آموزان وادار به فکر کردن بر روی مسأله ها شوند.

وی با اشاره به المپیادهای کامپیوتر و ریاضی گفت: با توجه به این که تعداد بسیار کمی از دانش آموزان المپیادی از کنکور معاف یا دارای سهمیه می شوند، بهتر است در همان مراحل ابتدایی کار بر روی دانش آموزان المپیادی، آنان استعدادسنجی شوند تا در صورتی که از توانایی های لازم برای شرکت در این رقابت ها برخوردار نیستند، از حضور در المپیاد صرف نظر کنند تا در دروس دبیرستانی خود و آمادگی برای کنکور با مشکل روبرو نشوند.

وی در ادامه منابع مختلفی را برای آشنایی بیشتر دانشجومعلمان آموزش ریاضی با تفکر الگوریتمی و کاربرد آن در آموزش ریاضی معرفی کرد.

در پایان این جلسه مجازی دانشجومعلمان شرکت کننده در وبینار سوالات خود را طرح کردند و مدرس وبینار پاسخ های لازم را ارائه نمود.