پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

آیین اختتامیه ی اردوی معرفتی-فرهنگی «حیات طیبه»

با حضور وزیر آموزش و پرورشٰ در پردیس شهید بهشتی مشهد مقدس برگزار شد

نخستین اردوی معرفتی- فرهنگی «حیات طیبه» که به همت نهاد مقام معظم رهبری از 11 لغایت 16 مرداد ماه سال جاری در پردیس دانشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار شد، به کار خود پایان داد.

در ابتدای این اردوی یک هفته ای، صفدر مختارزاده، سرپرست پردیس  شهید بهشتی مشهد، با اظهار خرسندی از توفیق خدمت به زائران حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، برگزاری اردوی معرفتی-فرهنگی حیات طیبه را در این پردیس، مایه مباهات دانست و ضمن ارائه ی گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته در برگزاری این اردو به برخی دستاورد های ارزشمند دوره ی حیات طیبه نظیر مشارکت موثر دانشجویان و کسب مهارت و معرفت و...اشاره کرد.

در ادامه ی این مراسم نیز، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، ارتقاء افکار دینی، پرسشگری، شور و نشاط، امید به زندگی، صفا، نورانیت و آشنایی با رویکردهای فرهنگی-معرفتی مسئولان ارشد دانشگاه را از مشخصات ارزشمند اردوی حیات طیبه ذکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید امین الله دادگر، افزود: با تاکیدات ارزشمند مقام معظم رهبری(مدظله العالی)،  در دانشگاه فرهنگیان در دو سال متوالی تلاش کردیم با پرداختن به نقش دانشجومعلمان و فعالان فرهنگی در ایجاد آگاهی، معرفت و کسب آمادگی های لازم برای مشارکت های دانشجویی اهداف فرهنگی، علمی و دینی موثر بوده و برخی اهداف را نیز  در این اردو محقق نماییم.

وی، گفت: گسترش جهاد علمی و فرهنگی، بدون عزم و مجاهدت امکان پذیر نیست و غرب همواره کوشیده تا فرهنگ خود را بر سایر ملل تحمیل کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، برگزاری این مراسم در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) را از توفیقات و عنایات الهی ذکر و عنوان کرد: این اردو، نقطه عطفی در زمینه کسب آمادگی لازم با مدد الهی بود و امیدوارم با ظرفیت هایی که در این اردو ایجاد شد بتوانیم آمادگی، نشاط و تحرک فرهنگی را در سال های آتی به دانشجویان جدید الورود انتقال دهیم.

در حاشیه ی این همایش، دانشجویانی به نمایندگی از کمیته ممتاز هیات های علمی، مذهبی و بسیج دانشجویی ضمن بیان مشکلات و خواسته ها، پیشنهادات خود را برای رفع و بهبود وضعیت موجود ارائه کردند.

اختتامیه ی اردوی حیات طیبه، با حضور دکتر فانی، وزیر آموزش و پرورش، دکتر رییسی، معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، حسینی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان، حجت الاسلام و المسلمین قریشی، معاون فرهنگی نهاد  نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، سرپرست، مسئولان و اساتید دانشگاه فرهنگیان، و 500 دانشجو معلم نخبه و فعال فرهنگی، دانشگاه فرهنگیان در پردیس دانشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار شد.


نظرات کاربران