پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

رئیس دانشگاه فرهنگیان:

در طرح 31-100 نگاه ما به 100 سال آینده است

صبح امروز، رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به طرح 31-100 این دانشگاه گفت: در انجام این طرح نگاه ما به 100 سال آینده است.

دکتر حسین خنیفر که در آیین گشایش دوره آموزشی عاملان مالی دانشگاه فرهنگیان در پردیس شهید بهشتی مشهد سخن می گفت، تصریح کرد: عدد 100 در طرح 31-100 هم تداعی کننده 100 سال تربیت معلم است و هم نشان می دهد که نگاه ما به 100 سال آینده است.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح در مراکز 31 استان کشور فضاهای آموزشی، خوابگاه های متأهلی، استادسرا و ... احداث می­شود.

دکتر خنیفر در توضیح این که چرا طرح 31-100 در مراکز استان ها اجرا می شود، اظهار داشت: از یک سو دانشجویان می توانند بگویند که ما در مرکز استان درس خوانده ایم و از سوی دیگر دانشگاه های مادر، بیمارستان ها، متخصصان، پایانه ها، فرودگاه ها و ... در مراکز استان ها مستقر هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان که به تدریج، استان ها بوم بوم خواهند شد، گفت: با این کار، تمامی 16 رشته دانشگاه فرهنگیان به همه استان ها داده خواهد شد.

وی افزود: در قالب این طرح، سالانه امکان تربیت 1000 تا 5000 نیروی انسانی، گرفتن ضمن خدمت آموزش و پرورش و تأسیس مدارس جوار دانشگاه نیز فراهم خواهد گردید.

دکتر خنیفر با تأکید بر این که ما تفکر «فردایی» نداریم، بیان کرد: ما تفکر پس فردا را داریم زیرا باید نگاه های بلند داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این طرح آرمانی اما شدنی است.

دکتر خنیفر اظهار داشت: هنر این است که با دست خالی کار کنیم زیرا این که همه امکانات فراهم باشد تا بتوانیم کار کنیم از هر کسی برمی آید.

وی با بیان این که تا سال 1404 تعداد دانش آموزان به 17 و نیم میلیون نفر خواهد رسید، گفت: ما فراخطوط و فراجناحی هستیم و باید بکوشیم مشکلات این کشور را حل کنیم.

دکتر خنیفر با ذکر این که کارهای بزرگ، همسایه رنج های بزرگ است، تأکید کرد: کار بزرگ همت بزرگ نیز می طلبد.

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان ساخت: انسان هایی که فکر بزرگ نداشته باشند، به جایی نمی رسند.

وی ادامه داد: آدم های مردد این قدر کارها را طول می دهند که همه چیز خراب شود.

دکتر خنیفر با ارج نهادن به زحمات مدیران قبلی دانشگاه فرهنگیان گفت: همه تلاش کرده اند در حد وسعشان به خوبی کار کنند.

وی تأکید کرد: پست ها در دست ما امانتی است که باید آن را به نفر بعدی تحویل دهیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ضمن قدردانی از رحمات عاملان مالی این دانشگاه از آنان خواست با دقت در خریدهای دانشگاه نشان دهند تا چه اندازه به سیستم و به دستگاه وفادار هستند.

وی خطاب به عاملان مالی گفت: کار شما کار خیلی ظریفی است و شما نقطه عطف عملیات ما هستید.

دکتر خنیفر با بیان این که در برخورد با دیگران باید عزت نفس همه را نگاه داریم، گفت: باید قاطع باشیم اما نباید خشونت بورزیم زیرا با خشونت کار پیش نمی رود.

پیش از سخنان دکتر خنیفر، دکتر چناری، مدیرکل امور مالی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به هفته دولت، برخی ویژگی های کارمند نمونه و عامل مالی نمونه را برشمرد.

وی با بیان این که یکی از ویژگی های عامل مالی نمونه توکل است، گفت: رئیس دانشگاه همواره سفارش کرده اند که ماحرکت کنیم، زیرا اگر حرکت کنیم خداوند کمک خواهد کرد.

گفتنی است دوره مالی عاملان مالی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور از صبح امروز در پردیس شهید بهشتی مشهد آغاز گردید و تا عصر فردا ادامه خواهد داشت.


نظرات کاربران