پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

به میزبانی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار شد:
نشست هم اندیشی نخبگان حوزه و دانشگاه با موضوع تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

عصر امروز، چهارشنبه 12 تیر 98، نشست هم اندیشی نخبگان حوزه و دانشگاه با موضوع تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، در این نشست مدیر امور پردیس های خراسان رضوی با بیان این که سبک زندگی یکی از ارکان هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: اگر به درستی به سبک زندگی پرداخته شود، این موضوع می تواند سایر مؤلفه ها را تحت تأثیر خود قرار دهد.

رمضان نیری افزود: امیدواریم اولین نشست هم اندیشی نخبگان حوزه و دانشگاه به ارائه الگو و برنامه ای عملیاتی، مشخص، مدون، دارای چهارچوب، قابل دستیابی و قابل سنجش بینجامد.

نیری با بیان این که معلمان رکن نظام تعلیم و تربیت کشور هستند، اظهار داشت: هرجه بیشتر کار کنیم می توانیم معلمان بهتری تحویل نظام تعلیم و تربیت کشور بدهیم که کار بسیار مهمی است.

مدیر دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی ادامه داد:  من به عنوان کسی که سال های طولانی در نظام تعلیم و تربیت کشور فعالیت کرده ام می توانم بگویم که در کشور ما کمیت فعالیت ها در حوزه خانواده و تعلیم و تربیت بسیار زیاد است، اما گاهی مشاهده می شود که این فعالیت ها آن چنان که شایسته است اثرگذار نبوده است.

وی توضیح داد: بخشی از این امر به دلیل سختی و عظمت کار است، اما بخش دیگر مربوط به این است که کارهای انجام شده، آن گونه که باید مؤثر نبوده اند.

نیری با بیان این که گزارش های عملکرد ما بیشتر معطوف به اقدام است نه نتیجه، گفت: صرف برگزاری جلسه و طراحی پوستر و نظایر آن، منجر به توفیق در زمینه های تربیتی نمی شود،  بنابراین اگرچه انجام این کارها خوب است اما باید با واکاوی مشکلات بکوشیم موفق تر شویم.

استاد دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: شهر خوب را شهروند خوب می سازد و شهروند خوب از خانواده می آید.

وی خانواده را سلول بنیادین جامعه دانست و گفت: به هر میزان که خانواده های کم آسیب تری داشته باشیم جامعه سالم تری خواهیم داشت.

در ادامه این نشست دکتر شیرازیان رئیس پژوهشکده بنیان با اشاره به حضور استادان بسیجی چهار دانشگاه فرهنگیان، فردوسی مشهد، امام رضا(ع) و آزاد اسلامی واحد مشهد در این نشست هم اندیشی گفت: باید از ظرفیت های بسیج اساتید این دانشگاه ها استفاده گردد تا گام هایی در جهت عملیاتی کردن نقشه راه ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقلاب برداشته شود.

سپس حجه الاسلام و المسلمین نظافت، مدرس حوزه و دانشگاه، سخنان مبسوطی در رابطه با موضوع جلسه بیان کرد و در پایان 8 تن از استادان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود در این رابطه پرداختند.

گفتنی است این جلسه با هدف هم اندیشی استادان بسیجی در رابطه با راه های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، با تمرکز بر موضوع آسیب شناسی خانواده ها بر مبنای سبک زندگی اسلامی برگزار گردید.


نظرات کاربران