پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

مدیر گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان استان عنوان کرد:
تلاش می کنیم دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی به قطب آموزش علوم تجربی تبدیل شود

صبح دیروز، یکشنبه دوم تیر، مدیر گروه آموزشی علوم پایه دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در نشست صمیمی هم اندیشی با سرگروه های آموزشی علوم تجربی آموزش و پرورش استان بیان کرد: تلاش می کنیم دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی به عنوان قطب آموزش علوم تجربی در کشور شناخته شود

به گزارش روابط عمومی، دکتر حمیدرضا وطن پور با بیان این که: "در آموزش و پرورش گروه های آموزشی، حلقه اتصال کلاس درس با مدیریت آموزشی و ادارات هستند"، گفت: این گروه ها می توانند نقش مؤثری در جهت دستیابی به اهداف اصلی دانشگاه فرهنگیان ایفا کنند و موجب ایجاد رابطه ای نزدیک تر میان این دانشگاه و مدارس شوند.

دکتر وطن پور با ذکر این که: "مقصد اصلی تمام فعالیت های دانشگاه فرهنگیان کلاس درس و مدرسه است"، بیان کرد: دانشجومعلمان و استادان دانشگاه باید بیشترین اطلاعات را در رابطه با وضعیت مدارس و کلاس های درس داشته باشند و بهترین کسانی که می توانند به این امر کمک کنند سرگروه های آموزشی هستند.

وی افزود: هر چه بیشتر از عمر دانشگاه فرهنگیان می گذرد، نیاز به بهره مندی از ظرفیت های گروه های آموزشی بیشتر حس می شود، از این رو برگزاری چنین جلساتی به شناخت بیشتر از توانمندی های سرگروه های آموزشی و بهره مندی از آن درزمینه های مختلف از جمله تدریس در دانشگاه کمک می کند.

وی از سرگروه های آموزشی علوم تجربی به عنوان منبع و مرجع معلمان و مدیران و تصمیم سازان و سیاست گذاران آموزشی آموزش و پرورش و نظریه پردازان و ایده سازان حوزه برنامه ریزی درسی خواست دانشگاه را در رسیدن به این هدف یاری کنند.

مدیر گروه علوم پایه دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: مطالب کتاب های درسی باید با توجه به ویژگی های بومی هر منطقه با رویکرد زمینه محور بازسازی شود.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف باید در سیستم متمرکز آموزشی، معلمان از رویکرد موضوع محور به رویکردهای پدیده محور و پروژه محور کوچانده شوند.

در ادامه این جلسه سرگروه های آموزشی به بیان دیدگاه های خود پرداختند و پس از بحث و بررسی تصمیمات لازم اتخاذ و تصویب شد.


نظرات کاربران