پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی:
موفقیت دانشگاه فرهنگیان، محصول درآمیختگی دانش استادان و تجربه معلمان مدارس است

صبح امروز، یکشنبه 2 تیر 98، نشست هم اندیشی مدیر گروه علوم پایه (زیست شناسی و شیمی) دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی و سرگروه های آموزشی مناطق و نواحی اداره کل آموزش و پرورش استان در سالن کنفرانس پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی در این جلسه، معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان استان با بیان این که یکی از ویژگی های تربیت معلم سابق، پیوستگی با معلمان مدارس بود، گفت: با استقلال این مراکز و شکل گیری دانشگاه فرهنگیان این پیوند قطع شد و بین تربیت معلم و مدارس فاصله افتاد.

سیدکمال الدین حسینی افزود: اکنون ما در این اندیشه هستیم که این پیوند را دوباره برقرار نماییم و ارتباطی عمیق و دقیق میان دانشگاه فرهنگیان و مدارس ایجاد کنیم.

حسینی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف هیچ کس مانند سرگروه های آموزشی نمی تواند به ما کمک کند.

وی با تأکید بر جایگاه مهم گروه های آموزشی، از این گروه ها به عنوان قلب تپنده و مغز متفکر نظام آموزش و پرورش یاد کرد. 

معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با بیان این که کار دانشگاه فرهنگیان جدا از آموزش و پرورش نیست، بیان کرد: محصول و خروجی این دانشگاه در نظام تعلیم و تربیت کشور به کار گرفته می شود، بنابراین همکاری و همیاری دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش، ضروری و اجتناب ناپذیر است.

 حسینی با قدردانی از مدیرکل آموزش و پرورش استان برای همکاری صمیمانه در بحث کاروروزی گفت: سال تحصیلی 99-98 در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی سال «به گزینی معلمان کارورزی» خواهد بود، چرا که همکاری معلمان باتجربه و توانمند در درس کارورزی می تواند به اجرای بهتر و مفیدتر این درس کمک کند.

معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با بیان این که همکاری معلمان مدارس در درس کارورزی نوعی وقف تجربه، دانش و تخصص است، از سرگروه های آموزشی خواست کمک کنند تا معلمان توانمندتر جهت همکاری در این درس به دانشگاه معرفی شوند.

در ادامه این جلسه دکتر حمیدرضا وطن پور، مدیرگروه آموزشی علوم پایه (زیست وشیمی) دانشگاه فرهنگیان  خراسان رضوی، هادی ظریف، رییس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان و سرگروه های آموزشی درس علوم تجربی مناطق و نواحی این اداره کل به بحث وتبادل نظر پرداختند و در پایان تصمیمات لازم اخذ و تصویب شد.  


نظرات کاربران