پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

برگزاری جلسه گروه علوم پایه (فیزیک و ریاضی) دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی

جلسه گروه فیزیک دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در سالن کنفرانس کوثر پردیس شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، مدیر گروه آموزشی علوم پایه (فیزیک و ریاضی) در این جلسه با اشاره به این سخن آلبرت انیشتین که " بزرگترین هنر معلم برانگیختن روح فعالیت در جهان به منظور ابداع علم و تحصیل علوم است"، گفت: آموزش فیزیک باید با توجه به تمام اصول اساسی آموزشی، یادگیری، تدریس و مدیریت آموزشی صورت پذیرد.

دکتر محمد ابراهیمی دباغ با بیان این که "یادگیری یک فرایند درونی در یادگیرنده است و آموزش نسبت به یادگیری جنبه بیرونی دارد"، تأکید کرد: آموزش باید در خدمت یادگیری باشد.

دکتر ابراهیمی دباغ بر الگو بودن استادان از لحاظ اخلاقی و رفتاری برای دانشجویان تأکید کرد و از استادان خواست پیشنهادهای خود را برای کیفیت بخشی به امور آموزشی و رشد کمی و کیفی آموزش ارائه دهند.

مدیر گروه علوم پایه (فیزیک و ریاضی) دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: برگزاری اردوهایی ازمراکز فنی و حرفه ای، آموزشی و پارک های علم و فناوری در دستور کار این گروه قرار دارد.

وی همچنین از ایجاد یک مرکز پایلوت آموزش فیزیک (physics education) در پردیس شهید بهشتی خبر داد و گفت: با توجه به حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی، شرایط مناسب برای ایجاد چنینی مرکزی در پردیس شهید بهشتی وجود دارد.

دکتر ابراهیمی دباغ با اشاره به حضور دو استاد تخصصی و تربیتی در درس کارورزی، بر اهمیت این درس و لزوم توجه بیشتر به آن تأکید کرد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان به استادان توصیه کرد به آموزش فیزیک و ریاضی بر پایه درک مفهومی، کند و کاو، حل مسأله و کاوشگری توجه بیشتری داشته باشند و با حضور مؤثرتر در جلسات گروه آموزشی علوم پایه (فیزیک و ریاضی) امکان تبادل آراء افکار و هم افزایی بیشتر اعضای گروه را فراهم آورند.

در ادامه این جلسه، اعضای گروه آموزشی علوم پایه (فیزیک و ریاضی) به بحث و تبادل نظر در رابطه با موضوعات دستور جلسه پرداختند و در نهایت تصمیمات لازم در هر مورد، اخذ و به تصویب جمع رسید.


نظرات کاربران