پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

در جلسه گروه آموزشی علوم پایه عنوان شد:
ایجاد پایگاه دائمی آموزش بر مبنای کاوشگری

در جلسه تخصصی اعضای گروه آموزشی علوم پایه (زیست شناسی، شیمی و علوم تجربی) دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، تصویب شد  پایگاه دائمی آموزش بر مبنای کاوشگری (IBSE) در این پردیس ایجاد شود.

به گزارش روابط عمومی، دراین جلسه که صبح روز چهارشنبه، 8 خرداد 98 در پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار شد، حمیدرضا وطن پور، مدیر گروه علوم پایه با بیان این که این که یکی از مشکلات فعلی نظام آموزشی کشور حافظه محوری است، گفت: یکی از راه های خروج از این وضعیت استفاده از رویکرد IBSE است؛ زیرا از این طریق می توان آن چه را که در ذهن است به دست ورزی تبدیل نمود.

دکتر وطن پور با ذکر این که رویکرد IBSE خلاقیت آور، دانش آموز محور و تقویت کننده حس همکاری و همیاری است، بیان کرد: تأسیس پایگاه دائمی آموزش بر مبنای کاوشگری می تواند در جهت معرفی بیشتر این راهبرد آموزشی به معلمان آینده کشور و گسترش پژوهش های مربوط به آن بسیار مؤثر باشد.

در ادامه جلسه با طرح این موضوع که کمیسیون ترویج و آموزش عمومی ستاد فناوری نانو خراسان رضوی در دانشگاه فرهنگیان استان مستقر شده است، تصویب شد نسبت به پیگیری امور مربوط به تأسیس دفتر ترویج فناوری نانو در این دانشگاه اقدام شود.

طرح موضوع منشور کیفیت، ارتباط سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با برنامه های گروه علوم پایه، اجرای کارگاه های آموزشی استانی، کشوری و بین المللی، ارائه گزارش کارگاه های انجام شده، توجه جدی به چگونگی جذب دانشجو و تعیین شرایط و توانمندی های علمی و تجربی لازم برای استادان متقاضی تدریس، دیگر موضوعاتی است که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


نظرات کاربران