پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

مدیر دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در آیین نکوداشت مقام استاد:
موجودیت دانشگاه فرهنگیان به پرورش معلمانی متخصص، ماهر و دارای ویژگی های شاخص تربیتی است

عصر روز چهارشنبه 11 اردیبهشت 98، آیین نکوداشت دهه سرآمدی آموزش وبزرگداشت مقام استاد، با حضور استادان و کارکنان پیشکسوت و شاغل دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی و مسئولان پیشین و کنونی آموزش و پرورش استان در تالار ابن هیثم پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پردیس شهید بهشتی، در این مراسم مدیر امور پردیس های خراسان رضوی با گرامی داشت یاد استاد مرتضی مطهری، دهه سرآمدی آموزش و روز معلم را به فعالان و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت تبریک گفت.

رمضان نیری با بیان این که دانشگاه فرهنگیان استان، در سال های اخیر با همت و تلاش همه استادان، کارکنان و دانشجویان به موفقیت های خوبی دست یافته است گفت: به عنوان مثال در ارزیابی اخیر دانشگاه فرهنگیاندر عرصه آموزش، خراسان رضوی به عنوان یکی از دو استان برتر کشور انتخاب شده است.

وی با بیان این که در حوزه پژوهشی نیز دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی به عنوان استان برتر کشور معرفی گردیده است، بیان کرد: در جشنواره ها و رویدادهای حوزه فرهنگی اجتماعی نیز معمولاً دانشگاه استان خراسان رضوی، هم در بخش خواهران و هم در بخش برادران، موفق به کسب رتبه های برتر می شود.

نیری با اشاره به موفقیت های ورزشی دانشگاه فرهنگیان استان، گفت: در این حوزه نیز دانشجومعلمان این دانشگاه در جشنواره ها و مسابقات شبکه جامع دانشگاه های خراسان رضوی و مسابقات کشوری رتبه های قابل توجهی به دست آورده اند.

مدیر دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه زیرساخت ها نیز کارهای فراوانی هم توسط گذشتگان و هم توسط مسئولان فعلی دانشگاه فرهنگیان انجام شده است که از آن جمله می توان به ساخت اولین استودیوی تولید محتوای الکترونیک در پردیس شهید بهشتی اشاره کرد.

وی با بیان این که "دانشگاه فرهنگیان استان در سال گذشته 29 برنامه کشوری را میزبانی کرده است"، گفت همکاران ما این در انجام این برنامه ها خود را در نقش خادمی زائران امام رضا(ع) می دیده اند.

نیری با اشاره به این جمله امیرکبیر که هیچ جامعه ای از سطح اندیشه معلمان آن جامعه بالاتر نمی رود، تصریح کرد: میانگین یک جامعه از حیث دانشی، مهارتی، آداب اجتماعی و شاخص های انسانی دیگر از میانگین معلمان آن بالاتر نخواهد رفت.

این استاد و مسئول دانشگاه خراسان رضوی با بیان این که مدرسه نمونه کوچکی از جامعه است، گفت با توجه به وضع روانی و اجتماعی دانش آموزان در مدارس می توان به پیش آگهی ای در رابطه با وضع آینده جامعه دست یافت.

 وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید کرد: دانشگاه فرهنگیان یک قطعه معنادار و بسیار مهم این سند است.

نیری ادامه داد: با توجه به هدف عملیاتی شماره یازده این سند و راهکار ذیل آن درمی یابیم که موجودیت دانشگاه فرهنگیان به این است که معلم متخصص، ماهر و حرفه مند، و دارای ویژگی های شاخص تربیتی پرورش دهد.

وی با بیان این که اگر این هدف محقق نشود، دانشگاه فرهنگیان دیگر موضوعیت نخواهد داشت، گفت: این اتفاق  رخ نمی دهد مگر این که موقعیت های تربیتی، برنامه ها، محتواهای درسی، سازوکارهای آموزشی  و در رأس همه این ها استادان دانشگاه فرهنگیان در تراز نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی باشند.

نیری تأکید کرد: شاه کلید تحول بنیادین آموزش و پرورش، نیروی انسانی است.