مدیر امور پردیس های خراسان رضوی:
اولین گام برای داشتن ارتباط سالم با دیگران برقراری ارتباط سالم با خود است
صبح امروز، 4 اردیبهشت 98، کارگاه آموزشی «ارتباط سالم با دانش آموزان» در سالن کنفرانس پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پردیس شهید بهشتی، مدیر امور پردیس های خراسان رضوی در این کارگاه آموزشی با بیان این که در حوزه روابط باید بسته یادگیری کامل شود، گفت: یادگیری فراتر از دانستن و به مثابه یک بسته است که اجزاء تشکیل دهنده آن باید کامل گردد.
رمضان نیری با بیان این که بسته یادگیری متشکل از دانش، شناخت، مهارت، انگیزش درونی و رفتار است، توضیح داد: شناخت فراتر از دانش و بخش مهمی از یادگیری است و به معنای یک دریافت عاطفی و هضم شناختی است که از آن به فهم تعبیر می شود.
وی با اشاره به این که مهارت، جزء دیگری از بسته یادگیری است، گفت: مهارت اکتسابی است و اگرچه دانستن لازمه کسب مهارت است، اما هیچگاه تنها با دانستن به مهارت دست نمی یابیم بلکه این امر نیاز به تمرین و ممارست دارد.
نیری با اشاره به انگیزش درونی یا علاقه اظهار داشت: رفتارهایی با کنترل بیرونی از جنس یادگیری نیست.
این استاد دانشگاه، با بیان این که رفتار، تجلی و مظهر تمام اجزاء بسته یادگیری است، تأکید کرد: یادگیری به معنای رفتاری است که از انگیزش درونی منشأ گرفته و همراه با مهارت، شناخت و دانش باشد.
وی افزود: اگر یادگیری به درستی صورت گرفته و ماندگار و مستحکم باشد، قابل اعتماد و احترام است.
نیری با تأکید بر این که بخش عمده ای از احساس خوشبختی در انسان ها به روابط آن ها بستگی دارد، اظهار داشت: اگر روابط انسان ها با یکدیگر خوب باشد با اندک امکاناتی نیز می توان احساس خوبی در زندگی داشت.
وی ادامه داد: اولین گام در برقراری ارتباط سالم با دیگران، داشتن ارتباط سالم با خود است و از این رو دین اسلام نیز توجه فراوانی به این امر دارد به گونه ای که بر مبنای آموزه های اسلامی حتی شناخت خدا نیز از مسیر شناخت خود محقق می شود.
استاد و مدیر دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برخورداری از عزت نفس، اعتماد به نفس، خودپنداره صحیح، نظام باورها و نظام هیجانی را به عنوان مهمترین موضوعات در بحث خودشناسی ذکر کرد.
گفتنی است این کارگاه آموزشی به همت انجمن علمی دانشجویی مشاوره و راهنمایی پردیس شهید بهشتی و به مناسبت دهه سرآمدی آموزش برگزار گردید.