برگزاری دهمین کارگاه آموزشی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان
از صبح امروز، چهارشنبه 22 اسفند 97، دهمین کارگاه آموزشی کشوری و سومین کارگاه آموزشی منطقه ای معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان در تالار کنفرانس پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی در آغاز این کارگاه آموزشی که به موضوع اصول نگارش پیشنهاده پژوهشی اختصاص دارد، دکتر محمدمهدی فراحی، استادیار دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد و مدرس این دوره آموزشی با تأکید بر اهمیت نگارش پیشنهاده پژوهشی، گفت: پیشنهاده تحقیق در واقع چهارچوب و راهنمای کار محقق است.
وی با بیان این که خود تحقیق امری مبهم و نامشخص است، اظهار داشت: اگر از ابتدای شروع به پژوهش، کار به صورت مبهم آغاز شود، ابهام این فرایند به حداکثر خواهد رسید و محقق در ادامه راه سردرگم خواهد شد.
دکتر فراحی با تأکید بر این که پژوهشگر در وهله اول پیشنهاده را برای خود می نویسد، بیان کرد: فرایند تحقیق عملاً با نگارش پیشنهاده آغاز می شود و پیشنهاده جزئی از کار تحقیق است، اما اگر لازم شد، پژوهشگر می تواند آن را به مراجع دیگر هم ارائه دهد.
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد با ذکر این که اهمیت کار پیشنهاده، حداقل به میزان 60 درصد کار تحقیق است، اظهار داشت: پیشنهاده راهنمای اولیه کار پژوهشگر است و باید در آن، مسأله و موضوع تحقیق، ابعاد، ویژگی ها، روش، بودجه و سایر مسائل مرتبط با تحقیق مشخص شود.
وی با بیان این که محقق باید در طول دوره تحقیق با توجه به شریط از خود انعطاف نشان دهد، گفت: با این همه، لازم است پژوهشگر در طول فرایند تحقیق به پیشنهاده به عنوان راهنمای عملی پژوهش توجه داشته باشد.
پیش از شروع این کارگاه آموزشی، سیدکمال الدین حسینی، معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، با اشاره به اهمیت موضوع تحقیق و پژوهش از برگزاری چنین کارگاه هایی جهت دانش افزایی مدرسان ابراز خرسندی کرد و اظهار امیدواری نمود با توجه به محدودیت زمانی کارگاه، شرکت کنندگان حداکثر استفاده را از مطالب آموزشی این دوره آموزشی ببرند.
گفتنی است این دوره آموزشی در چهارچوب کارگاه های آموزشی معاونت پژوهش و فناوری و به میزان 8 ساعت از صبح امروز با حضور مدرسان مراکز و پردیس های خراسان رضوی در پردیس شهید بهشتی مشهد آغاز شده و تا بعد از ظهر ادامه خواهد داشت.