برگزاری جلسه هم اندیشی دبیران انجمن های علمی دانشجویی پردیس شهید بهشتی
عصر امروز، دوشنبه، 6 اسفند 97، جلسه هم اندیشی دبیران انجمن های علمی دانشجویی پردیس شهید بهشتی، در رابطه با موضوع گسترش آموزش های مهارتی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پردیس شهید بهشتی مشهد، در این جلسه، معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با اشاره به طولانی بودن فرایندهای کاری در ساختارهای دولتی، گفت: در سازمان های آموزشی دولتی، فرایندهایی مانند تعیین نیازها، تدوین و تصویب سرفصل ها، آماده سازی کتاب درسی و ارائه درس، روندی طولانی دارد و همین امر باعث شده است بخش های خصوصی، آزاد و سمن ها در حوزه های آموزشی و مهارتی ایفای نقش کنند.
سیدکمال الدین حسینی، با بیان این که امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا، کسب و کارهای مختلفی در حوزه آموزش به وجود آمده است گفت، به عنوان مثال مؤسساتی وجود دارند که نحوه تدوین اظهارنامه مالیاتی را به فعالان اقتصادی آموزش می دهند.
وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که در محیط های دانشگاهی تشکل های دانشجویی می توانند نقش تأثیرگذاری در پویایی و ارتقاء سطح آموزش، حتی آموزش های رسمی ایفا کنند.
حسینی با بیان این که هم اکنون برنامه های بسیار خوبی توسط دانشجومعلمان در حال اجرا است، گفت: یکی از ویژگی های برنامه های دانشجویی این است که بسیار سریع تر از ساختارهای رسمی به نیازها پاسخ می دهند.
وی افزود: ویژگی دیگر فعالیت های دانشجویی داوطلبانه و خودجوش بودن برنامه ها است و همین امر باعث می شود میزان موفقیت برنامه ها افزایش یابد.
معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان استان، با اذعان به این که ممکن است در برخی بخش های اداری خوب عمل نشود، خطاب به دبیران انجمن های علمی گفت: شما سعی کنید علیرغم همه مشکلاتی که هست، خسته نشوید و رسالت انجمن ها را به پیش ببرید.
حسینی تأکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت بخش های مختلف تلاش شود با اجرای برنامه های خوب، نشاط و شادابی در محیط شبانه روزی دانشگاه افزایش یابد.
وی اظهار داشت: با اجرای طرح آموزش های مهارتی خواهیم کوشید هر دانشجومعلم در هر یک یا دو نیمسال حداقل یک مهارت را فرا بگیرد.
در ادامه جلسه، دکتر احمد ابوالحسنی، عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان در سخنان کوتاهی بیان کرد: مشکل امروز جامعه ما این است که علیرغم تعداد زیاد دانش آموختگان دانشگاهی، با کمبود نیروی انسانی توانمند، حرفه ای و دارای مهارت مواجهیم.
وی با تأکید بر لزوم تعریف یک سبد مهارتی برای دادن حق انتخاب به دانشجویان، پیشنهاد کرد در ابتدای کار فراخوانی صادر شود تا استادان و دانشجویان نظر خود را در رابطه با مهارت های مورد نیاز اعلام نمایند.
در ادامه این جلسه دبیران انجمن های علمی به بیان دیدگاه های خود پرداختند و در پایان پس از بحث و بررسی تصمیمات لازم اتخاذ گردید و به تصویب رسید.