مدیر امور پردیس های خراسان رضوی:
حساسیت کاری و فعالیت مستمر دو ویژگی شغلی کارشناسان آموزش است
مدیر امور پردیس های خراسان رضوی در آغاز دوره آموزشی کارشناسان خدمات آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت: حساسیت کاری و فعالیت مستمر دو ویژگی شغلی کارشناسان آموزش است.
صبح امروز، چهارشنبه 5 دی 97، مدیر امور پردیس های خراسان رضوی، در آغاز دوره آموزشی کارشناسان خدمات آموزشی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در تالار ابن هیثم پردیس شهید بهشتی مشهد، با تقدیر از همکاران شاغل در حوزه خدمات آموزشی، گفت: شاید در بعضی بخش های اداری، زمان های خاصی به عنوان زمان اوج فعالیت کاری وجود داشته باشد، اما بخش آموزش، همواره در زمان اوج فعالیت کاری خود است. وی از حساسیت کاری به عنوان دیگر ویژگی شغل کارشناسان آموزشی نام برد و اظهار داشت با توجه به این ویژگی ها، باید زحمات این کارشناسان را قدر دانست و ارج نهاد.
رمضان نیری با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) بیان کرد: مطابق فرموده امام رئوف(ع) برترین عبادت اندیشیدن در وظیفه است. وی افزود: بر اساس این حدیث، سه وظیفه برای هر کاری معین شده است که عبارت است از به دست آوردن بالاترین تخصص در کار، پاسداری از امانت های کاری و کسب رضایت مخاطبان و کارفرمایان. وی ابراز امیدواری کرد که نشست کارشناسان خدمات آموزشی در برگیرنده هر سه وظیفه مورد اشاره امام رئوف(ع) باشد.
مدیر امور پردیس های خراسان رضوی به یکی از نظرسنجی های مؤسسه گالوپ با عنوان "چگونه انسان ها عاشق شغل خود می شوند؟" اشاره کرد و گفت: برا اساس نتایج این نظرسنجی که با بیش از 10 میلیون نمونه آماری از 114 کشور و 41 زبان زنده دنیا انجام شده است، 12 عامل موجب علاقمندی افراد به شغلشان می گردد. وی ادامه داد: عصاره این 12 عامل در سه کلیدواژه اعتماد، افتخار و لذت خلاصه می شود.
نیری با بیان این که محیط کار بخشی از زندگی ما است، بیان کرد: همه باید در حد توان خود به ارتقاء سطح اعتماد، افتخار و نشاط در محیط کاری خود کمک کنیم.
وی از دو پست های استاد و دانشجو به عنوان پست های مهم هر مجموعه آموزشی نام برد و گفت: همه دغدغه ها و تلاش هایی که در دانشگاه انجام می شود برای این است که دانشجو خوب دانشجویی کند و استاد نیز وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.
نیری با اشاره به سه عامل موفقیت در هر کاری، این عوامل را شامل داشتن چشم انداز، برنامه ریزی و تلاش دانست و گفت: لازمه تلاش با برنامه در مسیر رسیدن به چشم انداز، برخورداری از سواد علمی، روشی و روانی است.
مدیر امور پردیس های خراسان رضوی با تأکید بر این که در حال حاضر به شدت نیازمند "عملگرا بودن " هستیم، گفت: یکی از دلایل عملگرا نبودن بسیاری از انسان ها، داشتن دانش سطحی و پراکنده است. وی توضیح داد دانش بدون تحلیل، عاری از علت یابی و فارغ از تولید علم، ماده خامی است که برای عملگرا کردن انسان های کافی نیست.
نیری ادامه داد: دلیل دیگر عملگرا نبودن بسیاری از انسان ها، فیلترهای ذهنی معیوب و منفی آنان است که به صورت ناخودآگاه به ایشان پیام ناامیدی و انجام نشدن کار را می دهد. وی از عدم تمرین به عنوان سومین عامل عمگرا نبودن انسان ها نام برد.
مدیر امور پردیس های خراسان رضوی با اشاره به یکی از سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: هر کسی در هر نقشی که هست باید احساس کند در مرکز عالم است. وی از کارشناسان آموزشی خواست با سرمشق قرار دادن این سخن تلاش کنند در هر جایگاهی که هستند مؤثر واقع شوند.
گفتنی است دوره آموزشی کارشناسان خدمات آموزشی، از صبح امروز، چهارشنبه 5 دی 97، در پردیس شهید بهشتی مشهد آغاز شد و تا عصر فردا ادامه خواهد داشت.