پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

برگزاری دوره توان افزایی سرپرستان سراهای دانشجویی منطقه 6کشور با موضوع اقدام پژوهی

صبح امروز، چهارشنبه 6 تیر 97 دوره توان افزایی سرپرستان سراهای دانشجویی منطقه 6 کشور با موضوع اقدام پژوهی در سالن کنفرانس پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، در این دوره که با حضور مدیرکل برنامه ریزی و خدمات رفاهی و رئیس اداره سراهای دانشجویی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، سرپرست امور پردیس های خراسان رضوی با اشاره به کارکردهای اقدام پژوهی در بهبود امور گفت اقدام پژوهی روشی علمی و مناسب برای شناخت مسائل کاری و حل آن ها است.

رمضان نیری با بیان این که خاستگاه اقدام پژوهی مسأله است اظهار داشت ما نباید نسبت به مسائل کاری خود حس بدی داشته باشیم بلکه باید با نگاهی عالمانه نسبت به آن مسائل برخورد کنیم.

وی با تأکید بر این که زندگی بدون مسأله امکان پذیر نیست گفت مسأله لزوماً چیز بدی نیست زیرا خاستگاه رشد و بالندگی است.

سرپرست امور پردیس های خراسان رضوی با اشاره به این که شناخت مسأله بخش مهمی از کار اقدام پژوهی است بیان کرد برای این که بتوانیم مسائل را مورد تحلیل قرار دهیم باید از زوایای مختلف به آن ها بنگریم و ازنگاه تک بعدی به مسائل پرهیز کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت کار سرپرستان سراهای دانشجویی گفت ممکن است یک سرپرست  با انجام یک مداخله تربیتی دانشجومعلمی را تبدیل به یک معلم خوب کند. وی تأکید کرد در آن صورت طبق آیات قرآن  تمام آثار مثبت آن برای فردی که موجب این تغییر مثبت شده است،  ثبت و ضبط خواهد شد.

در این جلسه مدیرکل برنامه ریزی و خدمات رفاه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نیز گفت طبق اعلام سازمان یونسکو در قرن بیست و یکم کسی باسواد محسوب می شود که دارای سواد عاطفی، سواد ارتباطی، سواد مالی، سواد رسانه ای، سواد تربیتی و سواد رایانه ای باشد. وی با تأکید بر این که این شش مورد مواردی حداقلی برای باسوادی محسوب می شوند از سرپرستان سراهای دانشجویی خواست خود را همواره به این شش نوع سواد مجهز کنند.

حبیب الله آقاخانی با بیان این که آموزش تعطیل می شود اما تربیت تعطیل شدنی نیست نقش تربیتی سرپرستان را در سراهای دانشجویی بسیار حائز اهمیت دانست.

وی با ذکر این که دو موضوع کارورزی و شبانه روزی بودن دانشجویان در سراهای دانشجویی، دانشگاه فرهنگیان را از سایر دانشگاه های کشور متمایز می کند گفت اگر اهداف و کارکردهای مختلف دانشگاه فرهنگیان را به دانه های تسبیح تشبیه کنیم سرپرستان سراهای دانشجویی به مانند رشته ای هستند که این اهداف و عملکردها را به هم پیوند می دهد. وی تأکید کرد برای این که فعالیت های حوزه های مختلف مانند مشاوره، تربیت بدنی، فرهنگی و ... اثربخشی کاملی داشته باشد باید سرپرستان دانشجویی نقش خود را به خوبی انجام دهند.

آقاخانی با بیان این که مبدأ تحولات جامعه آموزش و پرورش است و تحول در آموزش و و پرورش نیز از دانشگاه فرهنگیان آغاز می شود بیان کرد اگر می خواهیم تحولات مثبتی در جامعه داشته باشیم باید در تربیت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان بکوشیم.

گفتنی است کارگاه اقدام پژوهی در حوزه سراهای دانشجویی با حضور دکتر میرشجاعیان تا ساعت 17 امروز ادامه خواهد داشت.