پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی:
تلاش همکاران حوزه آموزش، نقش مؤثری در بالندگی دانشگاه داشته است

صبح دیروز، سه شنبه 3 اردیبهشت 98، در آستانه دهه سرآمدی آموزش، شورای آموزشی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با شرکت معاونان، کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش پردیس ها و مراکز استان، به میزبانی مرکز آموزش عالی شهید رجایی تربت حیدریه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پردیس شهید بهشتی، معاون آموزشی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در این جلسه، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری از کوشش های کارکنان حوزه آموزش تقدیر و تشکر کرد و خاطرنشان ساخت: همکاران حوزه آموزش با تلاش فراوان خود در حوزه های ثبت نام، دانش آموختگی، نظام وظیفه، نظارت بر اجرای دقیق و کامل تقویم آموزشی و ... توانستند نقش مؤثر و سازنده ای در بالندگی دانشگاه داشته باشند.

سیدکمال الدین حسینی با اشاره به تاریخچه دهه سرآمدی آموزش گفت: در سال 1388 با برنامه ریزی و همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش و وزارت درمان و آموزش پزشکی، برای نخستین بار همایشی با عنوان «سرآمدی آموزش، فرصت ها، چالش ها و تحولات » در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

وی ادامه داد: در سال های بعد برنامه های جسته و گریخته مشابهی در دستگاه های مختلف اجرا شد که در نهایت منجر به نامگذاری دهه ای به نام دهه سرآمدی آموزش از سوم تا دوازدهم اردیبهشت گردید.

حسینی با بیان این که هدف از نامگذاری هفته سرآمدی آموزش نظام مند کردن اثربخشی آموزش است، اظهار داشت: آموزش در مفهوم عام به معنای تربیت نیروی انسانی و نسل جوان است.

وی با بیان این که  توانمندسازی هیأت علمی، تلفیق آموزش و مهارت و ارتقاء سطح روابط دانشجویان و استادان از مهمترین  مؤلفه های سرآمدی آموزش است، گفت: مشارکت دانشجویان در کلاس، پایش فرایند آموزش، بهره گیری از استادان مجرب، تکریم استادان، ایجاد بستر آشنایی دانش آموزان با دانشگاه و ارتقاء استانداردهای آموزشی از دیگر مؤلفه های مهم سرآمدی آموزش است.

این استاد دانشگاه فرهنگیان، توجه به اخلاق حرفه ای آموزش، پیوند پژوهش و آموزش، تعامل با سایر دانشگاه ها و دستگاه ها، و نگاه انتقادی به تربیت معلم را از دیگر شاخص هایی دانست که می تواند به سرآمدی آموزش بینجامد.

معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به افزایش ظرفیت ورودی دانشگاه فرهنگیان در سال آینده، تأکید کرد که باید جهت جایابی منطقی دانشجویان برای سال آینده بررسی ها و پایش های لازم انجام شود.

وی با تأکید بر اهمیت دوره دانشجویی اظهار داشت: باید تدبیری اندیشیده شود تا فعالیت های دوره دانشجویی دانشجومعلمان در آینده شغلی آنان تأثیرگذار باشد.

در ادامه این جلسه حسین باهوش معاون هماهنگی واحد شهید رجایی تربت حیدریه با تأکید بر اهمیت افزایش کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه فرهنگیان، ایجاد انگیزه در دانشجویان را برای رسیدن به این هدف لازم و ضروری دانست.

وی با اشاره به ضرورت حضور مدیر گروه های آموزشی در  واحد های آموزشی تابعه، در خصوص طرح ده ورزی دانشجو معلمان گفت: ارسال نامه به ادارات آموزش و پرورش و برقراری با مسئولان و کارشناسان آن ادارات برای اجرای بهتر این طرح می تواند مفید باشد.

 حسن باقری یزدی معاون هماهنگی مرکز آموزش عالی ثامن الحجج(ع) مشهد نیز در این جلسه  مطالبی را درباره  دوره های آموزش مهارت آموزان ماده 28، بسته فرهنگی و آزمون اصلح مهارت آموزان بیان کرد.

دکتر پروانه ذولفقاری معاون پردیس هاشمی نژاد نیز  با اشاره به این نکته که جوانترین دانشگاه، دانشگاه فرهنگیان می باشد، اظهار داشت باید در دانشگاه فرهنگیان سفیران اطلاع رسانی ای داشته باشیم که نام دانشگاه فرهنگیان را در محیط های آموزشی به ویژه مدارس مطرح نمایند.

در ادامه سیدرضا افضل نیا معاون هماهنگی مرکز آموزش عالی علامه طباطبایی سبزوار با اشاره به حضور بیشتر دانشجو معلمان در مدارس و تدریس در مدارس چند پایه ، خواستاز تجلیل از پیشکسوتان حوزه تعلیم وتربیت  و حضور آنان را در کلاس های درس دانشجویان جهت انتقال تجربه در دهه سرآمدی آموزش شد.

حسین عابدی معاون هماهنگی مرکز آموزش عالی دانشور نیشابور نیز در سخنانی  به اجرای برنامه کارورزی دانشجویان اشاره کرد و  رخی دغدغه های موجود در خصوص حضور و غیاب دانشجویان در سامانه گلستان را بیان نمود.

وی همچنین بر توجه بیشتر به دروس مهارتی دانشجویان تأکید کرد.


نظرات کاربران