پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

نخستین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش با رویکرد اقتصاد مقاومتی

نخستین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش با رویکرد اقتصاد مقاومتی روز یکشنبه مورخ 94/3/24 در محل دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید بهشتی مشهد با حضور مدیران آموزش و پرورش چندین استان کشور، اساتید دانشگاه و اقتصاددانان برگزار شد.به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد، دکتر سیدجواد حسینی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم آغازین این همایش اظهار داشت: این همایش با دو رویکرد هم راستاست، نخست بند ۲۱ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری و در وهله دوم تحقق چهار سیاست از پنج سیاست موردنظر وزارت آموزش و پرورش که در راستای اقتصاد مقاومتی و بهره وری در آموزش و پرورش است. 
وی افزود: اولین هدف برگزاری این همایش در راستای جامعه پذیر کردن نسل است، مقام معظم رهبری اعتقاد دارند آموزش و پرورش کانون تحولی ست که آینده کشور را رقم می زند، این به ما یادآوری می کند که باید برای توسعه متوازن، پرورش رفتار عقلایی در زمینه اقتصاد را مهم  بدانیم که آموزش و پرورش در این ایجاد عقلانیت نقش مهمی را ایفا می کند. وی ادامه داد: هدف دوممان تحقق ظرفیت های عظیم اقتصادی آموزش و پرورش است، همیشه بر این باور بوده ام  آموزش و پرورش یک لشگر عظیم اقتصادی زاغه نشین است، برای حل این مسئله نیاز به منابع داریم که باید آزاد شوند.
وی همچنین با تأکید بر فعالیت دائمی دبیرخانه این همایش و کاربست نتایج آن اظهار امیدواری کرد نتایج برگزاری آن موجب توسعه همه جانبه نظام تعلیم و تربیت گردد.
ابراهیمی سالاری دبیر علمی این همایش تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه را 105 مقاله اعلام و عنوان کرد: از این تعداد 19 مقاله در قالب سخنرانی و 24 مقاله نیز در قالب پوستر ارائه می شود.
گفتنی است مقاله دکتر صابری مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد  با عنوان " بررسی موانع توسعه مشارکت بخش خصوصی در آموزش و پرورش"   یکی از 5 مقاله اصلی جهت سخنرانی در سالن ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان انتخاب و ارائه گردید.
دکتر صابری تولایی در این همایش در خصوص اقتصاد آموزش و پرورش، خصوصی سازی در آموزش و  پرورش و ضرورت تحقق آن، نمونه هایی از خصوصی سازی در کشورها، مشارکت عمومی- خصوصی و مشارکت در آموزش و پرورش مطالبی را بیان نمود.
وی همچنین به بررسی مشکلات و عوامل بازدارنده ی مشارکت خصوصی در آموزش و پرورش، روند خصوصی سازی در آموزش و پرورش ایران و بسته حمایتی از مدارس غیردولتی اشاره نمود. لازم به ذکر است این همایش با همکاری دانشگاه فرهنگیان ، پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی انجام گرفت .


نظرات کاربران