پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

در سومین جلسه تازه های هفته عنوان شد:

اگرچه نابینایان عضو خانواده معلولان هستند اما حرکت آنان رو به رشد و پیشرفت است

به همت انجمن علمی دانشجویی آموزش کودکان استثنایی پردیس شهید بهشتی سومین جلسه تازه های هفته پردیس شهید بهشتی در سال تحصیلی 99-98 برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی در این جلسه که صبح امروز، دوشنبه 22 مهر 98 و در آستانه روز جهانی نابینایان (عصای سفید) برگزار گردید، دکتر فاطمه حیدریان شهری، دکترای روان شناسی از دانشگاه فردوسی و معاون مرکز آموزش استثنایی ستایش مشهد به بیان توانمندی ها و چالش های نابینایان پرداخت.

دکتر حیدریان ضمن اشاره به انواع نابینایی، به تعریف نابینایی قانونی، آموزشی و کنشی پرداخت و گفت: نابینایان توانایی هایی دارند که لازم است در گام اول نسبت به شناسایی این توانایی ها اقدام شود و در گام دوم مشخص گردد با توجه شناسایی توانمندی های آنان چه نتایجی حاصل شده است.

وی با اشاره به این که نابینایی نباید برای نابینایان محدودیتی ایجاد کند، تأکید کرد: ما نابینایی را به عنوان یک ویژگی و صفت می شناسیم و نه یک محدودیت.

این دانش آموخته دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: اگرچه ما نابینایان عضو خانواده معلولان هستیم اما حرکت ما حرکتی رو به رشد و پیشرفت است.

دکتر حیدریان با اشاره به برخی از موفقیت های خود، نگارش 7 مقاله همایشی و 2 مقاله ISI، برگزیده شدن به عنوان دختر نمونه و برگزیده شدن در جشنواره جهانی حضرت علی اکبر(ع) و نیز کسب دو دانشنامه کارشناسی ارشد و یک مدرک دکترا را به عنوان بخشی از توفیقات خویش معرفی کرد.

پس از ارائه دکتر حیدریان، دکتر حسین کدخدا، مدیر گروه آموزشی مشاوره و راهنمایی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی نیز  در سخنان کوتاهی ابراز امیدواری کرد حضور افراد موفقی مانند دکتر حیدریان برای دانشجویان انگیزه بخش باشد و موجب شود آنان با الگو گرفتن از این شخصیت ها در زندگی خود با تلاش و پشتکار روزافزون موفق تر از قبل باشند.

در این جلسه رمضان نیری، مدیر دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی نیز ضمن قدردانی از سخنران جلسه سوم برنامه تازه های هفته، اظهار داشت: اکثر افرادی که ما به عنوان معلول می شناسیم، محدودیت ها را از پیش روی خود برداشته اند و به توفیقات ارزنده ای رسیده اند.

وی ادامه داد: معلولان عادی با تلاش و پشتکار تلاش می کنند برای جامعه مفید باشند، اما باید گروه دیگری را به عنوان معلولان آسیب زا معرفی نماییم که همان معلولان رفتاری، فکری و عاطفی هستند و جامعه از وجود آن ها رنج می برد.

در پایان این جلسه با اعطای لوح سپاس از دکتر فاطمه حیدریان تقدیر و قدردانی شد.

این جلسه به همت انجمن علمی دانشجویی آموزش کودکان استثنایی پردیس شهید بهشتی برگزار شد.


نظرات کاربران