پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

همزمان با هفته دفاع مقدس انجام شد:

برگزاری مراسم صبحگاه مشترک در پردیس شهید بهشتی

صبح امروز، چهارشنبه سوم مهر 98، همزمان با هفته دفاع مقدس، مراسم صبحگاه مشترک در جوار مزار شهدای گمنام مدفون در پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی در این مراسم که با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی و کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، مدیر امور پردیس های خراسان رضوی، ضمن خوش آمد گویی به حاضران و گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد امام راحل(ره) و شهدای انقلاب، بیان کرد: شهدا بهترین سرمشق هستند و زیباترین نقش را رقم زدند.

رمضان نیری اظهار داشت: برخورد ما با مشق زیبای شهدا می تواند به شکل های مختلفی متجلی شود.

نیری ادامه داد: یک نوع برخورد با مشق زیبای شهدا این است که ما متوجه این زیبایی نشویم؛ برخورد دیگر این است که متوجه این زیبایی بشویم و از آن تعریف کنیم، اما نوع سوم برخورد با مشق شهدا الگوبرداری از این مشق و اصلاح مشق و رفتار خود است.

وی تصریح کرد:  بهترین، مؤثرترین، سالم ترین وصادقانه ترین شکل پیروی از شهدا این است که ما در وظایفمان خوب عمل کنیم و نقش هایی را که بر عهده داریم به بهترین نحو انجام دهیم.  

در ادامه این مراسم، مدیرکل آموزش و پرورش استان  در سخنانی با بیان این که جنگ امری مطرود و غیرقابل دفاع است، تصریح کرد: با این حال هنگامی که یک جنگ جنبه دفاعی به خود می گیرد، قابل دفاع می شود.

قاسمعلی خدابنده با ذکر این که همه جوامع در تاریخ خود نقاط عطف و نیز شخصیت هایی دارند که به آنان به عنوان الگو و اسطوره نگاه می کنند، اظهار داشت: در جامعه ما دفاع مقدس و سرداران و شهدای آن همین ویژگی ها را دارند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن که در آن به دفاع و جهاد تأکید شده است، گفت: اگر ایثارگری رزمندگان نبود سرنوشت کشور به گونه ای دیگر رقم می خورد.

خدابنده ادامه داد: دفاع مقدس یکی از مؤلفه های عینی است که مقاومت ملت ایران را نشان می دهد.

وی با اشاره به ویژگی های دوران دفاع مقدس، معنویت موجود در جبهه ها، اخلاص و یکرنگی رزمندگان، مقاومت و ایثار آحاد مردم، بزرگواری و مروت توأم با قدرت، وحدت و اتحاد و روحیه شهادت طلبی را از جمله این ویژگی ها برشمرد.

سرهنگ رمضانعلی وطن دوست، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خراسان رضوی سخنران دیگر این مراسم بود که با اشاره به نقش معلمان و دانشجومعلمان گفت: شما عزیزان مسئولیت تربیت نسل پنجم انقلاب را بر عهده دارید بنابراین باید تلاش کنید نسلی تربیت شود که راه شهدا ادامه پیدا کند.

مداحی اهل بیت عصمت و طهارت، ادای احترام به مقام والای شهدا و رزم نوازی نواهای حماسی از دیگر برنامه های این مراسم بود.


نظرات کاربران