پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

مدیر پشتیبانی و تولید دانش بومی دانشگاه فرهنگیان:
آشنایی استادان با گفتمان آموزش و دانش انتقال محتوا، نقطه قوت دانشگاه برای تولید دانش بومی است

صبح امروز، سه شنبه دوازدهم شهریور 98، مدیر پشتیبانی و تولید دانش بومی دانشگاه فرهنگیان در آیین کشایش دوره های آموزشی تربیت مترجم 1 و 2 و چگونگی تدوین کتب درسی در دانشگاه فرهنگیان گفت: آشنایی استادان با گفتمان آموزش و دانش انتقال محتوا، نقطه قوت دانشگاه برای تولید دانش بومی است.

مدیر پشتیبانی و تولید دانش بومی دانشگاه فرهنگیان با بیان این که واحد تولید علم بومی، واحدی نوپا است گفت: ما هیچ تجربه ای در رابطه با این واحد نداریم در صورتی که در حوزه های برنامه ریزی آموزشی یا برنامه ریزی پژوهشی از تجربه هایی مانند شورای تحقیقات آموزش و پرورش برخورداریم.

اسماعیل اولی ادامه داد: با توجه به این که دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه مأموریت گرا است، ما در زمینه تولید علم بومی، فاقد الگویی مشابه خود نیز هستیم.

وی بیان کرد: با وجود این موارد، آن چه که به آن افتخار می کنیم و امید داریم، همت والای استادان دانشگاه فرهنگیان و دانش تخصصی آنان است، زیرا این استادان به دلیل حضور طولانی خود در آموزش و پرورش با گفتمان آموزش و دانش انتقال محتوا آشنایی دارند در صورتی که بسیاری از استادان سایر دانشگاه های کشور از چنین مزیتی بهره مند نیستند.

مدیر پشتیبانی و تولید علم بومی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برخی از مأموریت های حوزه تحت مدیریت خود گفت: تولید محتوا، برگزاری همایش های علمی، برگزاری جشنواره تجربیات یادگیری یاددهی، برگزاری نشست های علمی و برگزاری کرسی های علمی ترویجی از جمله فعالیت های این حوزه به شمار می رود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب، گفت: دبیرخانه این بیانیه در دانشگاه فرهنگیان، در مدیریت پشتیبانی و تولید علم بومی دانشگاه است.

اولی با تأکید بر این که جایگاه بیانیه گام دوم انقلاب از تمام اسناد بالادستی بالاتر است، محورهای مهم این بیانیه را برشمرد و بیان کرد: افتخار به گذشته و امید به آینده، واقع نگری توأم با آرمان گرایی، تبیین دستاوردهای مهم انقلاب و شعارهای جهانی آن از مهمترین محورهای ذکر شده در این بیانیه است.

وی ادامه داد: ما بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب فعالیت ها و برنامه هایی را که می توانیم در بدنه دانشگاه اجرا نماییم احصاء کرده ایم که از جمله آن ها می توان به تولید و انتشار نشریات، تولید علم بومی و بومی سازی تجربیات جهانی اشاره کرد.

مدیر تولید علم بومی دانشگاه فرهنگیان با ذکر این که به دلیل ماهیت کار دانشگاه فرهنگیان در گذشته فعالیت های پژوهشی این دانشگاه کم بوده است، گفت: برای رفع این نقیصه اقدام به تهیه پودمانی برای توسعه حرفه ای فعالیت های پژوهشی اعضای هیأت علمی دانشگاه گردیده است


| شناسه مطلب: 149359

تعداد بازدید: 167 | آخرین بازدید:




نظرات کاربران