پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد:
شرکت 15 هزار نفر در بیست و نهمین دوره جشنواره فرهنگی اجتماعی دانشجومعلمان سراسر کشور

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در آیین پایان بخش آوایی مسابقات قرآن دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد: قریب 15 هزار نفر از دانشجومعلمان، در بیست و نهمین دوره جشنواره فرهنگی اجتماعی این دانشگاه شرکت کردند.

سیدکامران میرمعینی با بیان این که فرایند برگزاری این جشنواره از 29 بهمن ماه گذشته با ابلاغ شیوه نامه آغاز شد، گفت: امسال برای نخستین بار دبیرخانه جشنواره از سازمان مرکزی به استان ها منتقل گردید.

وی افزود: بیست و نهمین دوره جشنواره فرهنگی اجتماعی در 5 بخش طراحی شد که بخش قرآنی آن به میزبانی خراسان رضوی، بخش عترت و معارف دینی به میزبانی استان قم، بخش هنرهای تجسمی به میزبانی استان اصفهان و بخش علمی، ادبی و پژوهشی آن به میزبانی استان یزد برگزار گردیده است.

میرمعینی ادامه داد: بخش تئاتر و سرود بیست و نهمین جشنواره فرهنگی اجتماعی دانشجومعلمان نیز به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با بیان این که امسال حدود دو هزار نفر در مسابقات قرآنی جشنواره فرهنگی اجتماعی شرکت کرده اند، گفت: حدود 400 اثر توسط این افراد به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در پایان 13 نفر برای حضور در مرحله کشوری دعوت گردیدند.

وی ادامه داد: مسابقات امسال در 5 رشته قرائت قرآن، حفظ قرآن، دعا ومناجات خوانی، تواشیح و اذان ویژه برادران برگزار گردید.

میرمعینی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات قرآن گفت: گسترش فرهنگی قرآنی و انس هر چه بیشتر دانشجومعلمان با معارف قرآنی از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به قدمت 29 ساله جشنواره فرهنگی اجتماعی بیان کرد: این امر ظرفیت و افتخاری است از گذشته تربیت معلم تا به امروز، و ما باید به آن نگاه ویژه ای داشته باشیم.

وی جشنواره فرهنگی اجتماعی دانشجومعلمان را فعالیتی جریان ساز دانست که می توان به آن به عنوان یک فعالیت الگویی به آن نگاه کرد.


نظرات کاربران