پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

در آخرین جلسه شورای اداری پردیس شهید بهشتی مشهد مطرح شد:
تشریح برخی دستاوردهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه

عصر دیروز، دوشنبه 27 اسفند 97، آخرین جلسه شورای اداری پردیس شهید بهشتی و مدیریت امور پردیس های خراسان رضوی در سال 97 برگزار شد.

در این جلسه معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس شهید بهشتی با قدردانی از زحمات کلیه همکاران حوزه های مختلف، گفت: در بازدید هیأت نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه فرهنگیان استان، یکی از مسئولان  این هیأت اظهار داشت که من پاکی، سلامت و صداقت را در فضای دانشگاه فرهنگیان دیدم.

سیدکمال الدین حسینی با اشاره به زحمات  کارکنان حوزه آموزش گفت: در حوزه آموزش کارهای نرم بسیاری انجام شده است.

حسینی با بیان این که ویژگی کارهای نرم این است که جلوه فیزیکی ندارند و به صورت عینی دیده نمی شوند، بیان کرد: یکی از کارهای نرمی که در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی و در حوزه انتخاب واحد دانشجویان انجام شده است، انتخابی شدن دروس عمومی و علوم تربیتی است.

وی با ذکر این که انتخابی شدن دروس موجب رقابت میان استادان و در نتیجه افزایش کیفیت آموزشی می شود، افزود قرار است در نیم سال تحصیلی آینده نیز برخی دروس دیگر به صورت انتخابی ارائه شوند.

معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس شهید بهشتی به تلاش برای تعامل سازنده با اداره کل آموزش و پرورش استان و مدارس کارورزی اشاره کرد و گفت در این راستا جلسات مشترک زیادی با مدیرکل و معاونان ایشان برگزار شده، و نسبت به برگزاری همایش مدیران میزبان و دوره های کارورزی استادان و تعیین دبیر کمیته کارورزی استان نیز اقدام گردیده است.

حسینی ادامه داد: دو دوره ثبت نام دانشجویان نوورود در مهر و بهمن 97، برگزاری انتخابات مدیران گروه های آموزشی و مراسم معارفه مدیران جدید به شکلی باشکوه و هویت بخش، برگزاری همایش های کارورزی و مدیران میزبان و میزبانی از دوره های کشوری مرتبط با آموزش از جمله دوره توان افزایی مدرسان زبان انگلیسی و دوره مدرسان مرجع کارورزی، دوره کارشناسان آموزش از جمله اقدامات مهم دیگری بوده است که در سال 97 در حوزه آموزش روی داده است.

معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس شهید بهشتی به فعالیت های حوزه فرهنگی اجتماعی اشاره کرد و گفت کسب 48 عنوان برتر در بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی اجتماعی دانشجومعلمان سراسر کشور و میزبانی چهارمین دوره همایش سراسری رویش نمونه ای از توفیقات این حوزه است.

حسینی با اشاره به موفقیت های حوزه پژوهش دانشگاه اظهار داشت: کسب رتبه اول در اجرایی کردن برنامه های معاونت پژوهش دانشگاه، برگزاری همایش نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در دی ماه، شرکت موفقیت آمیز در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان در آذر ماه، برگزاری سه کارگاه کشوری اخلاق حرفه ای پژوهش، مقاله نویسی و پیشنهاده نویسی در اسفند ماه، برگزاری دو کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی (کرسی های پانزدهم و شانزدهم)، کسب رتبه برتر کشوری انجمن های علمی دانشجویی توسط انجمن علمی فیزیک، برگزاری 13 جلسه برنامه تازه های هفته در پردیس شهید بهشتی، برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف توسط انجمن های علمی دانشجویی و موفقیت های متعدد استادان و کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان در جشنواره های پژوهشی را می توان به عنوان برخی از توفیقات این حوزه بیان کرد.

معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس شهید بهشتی با اشاره به تلاش های کارکنان کتابخانه پردیس شهید بهشتی گفت: مسئولان این کتابخانه برای خرید کتاب های جدید به صورت کاملاً هوشمند عمل کرده اند، به گونه ای که می توان گفت هم اکنون هیچ عنوانی از هیچ سرفصلی نیست که در کتابخانه موجود نباشد.

وی توضیح داد: در کتابخانه پردیس شهید بهشتی پس از احصاء کلیه درخواست های استادان و دانشجویان و مقابله آن با منابع موجود در کتابخانه نسبت به تهیه کتاب اقدام شده است، تا اعتبارات موجود به نحو بهینه مورد استفاده قرار گرفته باشد.

حسینی با اشاره به این که در حوزه فناوری و هوشمندسازی نیز گام های خوبی در دانشگاه فرهنگیان استان برداشته شده است، اظهار داشت: با حمایت های معاونت مالی، دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی و به ویژه پردیس شهید بهشتی هم اکنون از نظر سخت افزاری و رایانه ای جزء بهترین مراکز در کشور هستند.

وی ادامه داد: با همت همکاران فناوری و هوشمندسازی پردیس شهید بهشتی در سال 97 کلیه کلاس ها از لحاظ سخت افزارهای فناوری به روزرسانی گردید و مراحل ساخت استودیوی تولید محتوای الکترونیک نیز آغاز شد که بخش قابل توجهی از آن تا کنون انجام شده است.

این مقام مسئول افزود: در آزمایشگاه پردیس شهید بهشتی نیز حرکت های خوب و دقیقی انجام شده است، به گونه ای که می توان گفت آزمایشگاه های این پردیس جزء کارآمدترین آزمایشگاه های آموزشی دانشگاه فرهنگیان کشور است. وی تأکید کرد: مسئولان این حوزه با حس و عرقی مثال زدنی فعالیت های خود را انجام می دهند.

معاون آموزشی پژوهشی و فرهنگی پردیس شهید بهشتی با ذکر این که در سال گذشته تعامل های برون سازمانی خوبی بین دانشگاه فرهنگیان و سایر دستگاه های استان انجام شده است، گفت: برگزاری جلسات مشترک با اداره کل بهزیستی، عضویت در کارگروه آسیب های اجتماعی استان، برگزاری جلسات معرفی کتاب با مشارکت شهرداری مشهد و همکاری با کارگروه مبارزه با آسیب های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی از جمله این تعاملات است.

وی در پایان با قدردانی از زحمات کلیه همکاران در حوزه های مختلف ابراز امیدواری کرد سال 98، سال استمرار فعالیت های مثبت گذشته و  سال ظهور و انجام ایده های نو، امید بخش و سازنده آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی باشد.


نظرات کاربران