پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

مدیر امور پردیس های خراسان رضوی:
دانشگاه فرهنگیان، رکن مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

مدیر امور پردیس های خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه گردهمایی رویش برادران گفت: دانشگاه فرهنگیان، رکن مهم و قطعه معنادار و محوری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

صبح امروز، مدیر امور پردیس های خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه دوره برادران چهارمین گردهمایی سراسری دانشجومعلمان فعال فرهنگی و اجتماعی، که با عنوان رویش در شهر مشهد در حال انجام است، ضمن خیرمقدم به کلیه شرکت کنندگان در این رویداد فرهنگی، گفت: امسال با تلاش های معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان و به یمن حسن نظر و نگاه و توجه ارزشمند ایشان شاهد فعالیت های ارزشمند، پرشور، بانشاط و زیبنده ای در گردهمایی رویش خواهران و برادران بوده و هستیم.

رمضان نیری با بیان این که ما در میزبانی از گردهمایی رویش، علاوه بر نقش وظیفه ای و اداری، نقش خادمی زائران امام رضا(ع) را نیز برای خود قائل هستیم، اظهار داشت: ما با وجود توان محدودی که داریم، به لطف مجاورت با حریم رضوی همواره این خاطرجمعی را داریم که حلاوت زیارت امام رضا(ع) نقص های احتمالی میزبانی مان را پوشش می دهد.

نیری با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کلیدواژه این سند را عبارت "حیات طیبه" ذکر کرد و گفت: لازمه رسیدن به این هدف تعلیم و تربیت تمام ساحتی می باشدو  لازمه آن نیز معلم رشدیافته و تمام ساحتی است.

وی با بیان این که در جای جای سند تحول بنیادین از معلم به عنوان مربی یاد شده است، به هدف عملیات شماره 11 این سند اشاره کرد و گفت: این هدف، استقرار نظام ملی تربیت معلم و راه اندازی دانشگاه فرهنگیان با محوریت آموزش تخصصی حرفه ای و تربیت محور است.

نیری افزود:  تحول در آموزش و پرورش نیازمند معلمانی تحول خواه، تحول آفرین و دارای قدرت مدیریت تحول است.

وی تأکید کرد: دانشگاه فرهنگیان، رکن مهم و قطعه معنادار و محوری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیر دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با قدردانی از دکتر حسین خنیفر، رییس دانشگاه فرهنگیان، گفت: ایشان با هوشمندی هویت جدیدی به دانشگاه فرهنگیان داده اند به طوری که این دانشگاه تبدیل به گفتمان غالب در میان مسئولان شده است.

وی با بیان این که در دوره رویش بیش از 70 کارگاه آموزشی و انواع برنامه های فرهنگی اجرا می شود، از دانشجومعلمان شرکت کننده خواست این برنامه ها را به پردیس ها و مراکز آموزشی خود تسری دهند.


نظرات کاربران