پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

مدیر امور پردیس های خراسان رضوی:
انجام فعالیت های بی برنامه به معنای هرزه کاری و هدر دادن منابع است

مدیر امور پردیس های خراسان رضوی در آئین گشایش دوره آموزشی کارگاهی برنامه ریزی امور عمرانی و بودجه، گفت: انجام فعالیت های بی برنامه به معنای هرزه کاری و هدر دادن منابع است.

صبح امروز، دوشنبه 24 دی 97، آئین گشایش دوره آموزشی، کارگاهی برنامه ریزی امور عمرانی و بودجه  دانشگاه فرهنگیان استان های شرق کشور برگزار شد.

در این مراسم، مدیر امور پردیس های خراسان رضوی با ااشاره به برگزاری دوره های مختلف کشوری در پردیس شهید بهشتی اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که با برگزاری این دوره ها، ما علاوه بر انجام تکلیف قانونی و اداری خود، نقش خادمی زائران امام رضا(ع) را نیز ایفا می کنیم.

 رمضان نیری با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) بیان کرد: مطابق فرموده امام هشتم(ع) برترین عبادت اندیشیدن در وظیفه است.

وی افزود: بر اساس این حدیث،   سه وظیفه برای هر کاری معین شده است که عبارت است از به دست آوردن بالاترین تخصص در کار، پاس داشتن امانت های کاری و کسب رضایت مخاطبان کار.

نیری افزود: از این حدیث در می یابیم که عبادت در محیط کار کاملاً در دسترس است.

مدیر امور پردیس های خراسان رضوی با اشاره به کتاب «هفت عادت مردمان مؤثر» اثر استفان کاوی، به بیان عادت ها و ویژگی های انسان های موفق پرداخت و گفت: یکی از عادات افراد موفق عامل بودن است. وی افزود انسان های عامل خوشان را مؤثر می دانند و به دنبال فرافکنی نیستند.

 نیری اظهار داشت ویژگی دیگر انسان های موفق توجه به هدف غایی و داشتن چشم انداز است زیرا انسانی به توفیق دست خواهد یافت که تجسم و چشم اندازی از آینده داشته باشد.

مدیر امور پردیس های خراسان رضوی با ذکر این که انسان موفق به اولویت ها توجه می کند اظهار داشت با توجه به محدود بودن سرمایه های مادی و عاطفی انسان اگر فرد نتواند این سرمایه ها را با توجه به اولویت ها مدیریت کند قطعاً به موفقیت نمی رسد.

وی داشتن تفکر برنده-برنده بودن را از دیگر ویژگی های افراد موفق دانست و گفت انسانی که به چنین تفکری معتقد باشد در هر تعاملی به خیر دوجانبه می اندیشد و حاضر نیست به بهای زیان دیگری به منفعت خویش دست یابد.

نیری با ذکر این که انسان های موفق ابتدا دیگران را می فهمند و سپس انتظار دارند از سوی دیگران فهمیده شوند، گفت در مقابل انسان های ناموفق تنها انتظار دارند که دیگران آن ها را درک کنند.

این استاد و مسئول دانشگاه فرهنگیان با اشاره به این که انسان های موفق معمولاً توان هم کوشی بالایی دارند و می توانند محیط را جذب خود کنند گفت این انسان ها همواره مراقب شارژ و وضعیت خود نیز هستند و به حال خود توجه دارند.


نظرات کاربران