پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

مدیر امور پردیس های خراسان رضوی:
در بسته آموزشی دانشگاه فرهنگیان، درس کارورزی مهمترین درس است

صبح روز پنجشنبه 15 آذر 97، مدیر امور پردیس های خراسان رضوی در همایش مدیران میزبان درس کارورزی این استان گفت: در بسته آموزشی دانشگاه فرهنگیان درس کارورزی مهمترین درس است.

رمضان نیری، با اشاره به این که در حال حاضر در رابطه با تربیت نیروی انسانی مورد نیاز معلمی دو نگاه متفاوت در کشور وجود دارد، گفت: یک نگاه، استفاده از ظرفیت دانشگاه های جامع کشور و بهره گیری از دانش آموختگان رشته های مختلف آن دانشگاه ها است، اما نگاه دیگر این است که معلمی حرفه ای ویژه است که اقتضائات خاص، ساز و کار خاص، برنامه خاص ومحتوای خاص خود را نیاز دارد.

نیری با بیان این که معلمی صرفاً یک حرفه دانشی نیست، اظهار داشت: تربیت معلم نیاز به  تربیت دانشی-تخصصی، تربیت حرفه ای-مهارتی، تربیت بینشی-اعتقادی و تربیت منشی-رفتاری دارد.

وی تأکید کرد: تدریس محتوای آموزشی، نازل ترین شأن یک معلم است.

مدیر امور پردیس های خراسان رضوی با اشاره به دیدگاه های مقام معظم رهبری در رابطه با تربیت معلم گفت: هیچکس به اندازه ایشان، در رابطه با این موضوع دریافت درست ندارد.

وی با ذکر این که تربیت معلم یک پروژه نیست، عنوان کرد: این امر یک فرایند تکاملی است که سیر تکاملی آن همیشه ادامه دار است و حد یقف ندارد.

نیری با اشاره به درس کارورزی تصریح کرد: در بسته آموزشی دانشگاه فرهنگیان، کارورزی مهمترین درس است. وی علت این امر را قرار گرفتن دانشجویان در محیط واقعی تعلیم و تربیت عنوان کرد.

وی مدیران مدارس را سرمایه اجتماعی ارزشمندی دانست که نگاه ویژه آنان به درس کارورزی و دانشجومعلمان کارورز می تواند تأثیر به سزایی در بهبود کیفیت این درس داشته باشد.


نظرات کاربران