پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

عضو دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان:
معلمی، تجارتی است که سود و زیان آن بی نهایت است

یک عضو دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در مراسم استقبال از دانشجویان نوورود این دانشگاه با تشبیه شغل معلمی به تجارت گفت: معلمی، تجارتی است که هم سود و  هم زیان آن بی نهایت است.

حجه الاسلام و المسلمین  رشیدآبادی با ذکر این که سود تجارت های متعارف از نوع مادی و قابل از دست رفتن است و زیان این نوع تجارت ها را نیز می توان جبران کرد گفت: معلمی تجارتی است که سود و زیان آن مادی نیست و تا ابد ادامه دارد. وی توضیح داد: اگر معلم خوبی ها و حسنات را آموزش دهد، این خوبی ها نسل اندر نسل منتقل خواهد شد و اگر بدی ها را تعلیم دهد، این بدی ها نیز نسل به نسل منتقل می گردد.

حجه الاسلام رشیدآبادی با اشاره به این که معلمی، توفیقی است که خداوند نصیب دانشجومعلمان جدیدالورود کرده است، از آنان خواست شکر این توفیق را در درگاه الهی به جای آورند.

این عضور دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، با تأکید بر این که باید همه فعالیت ها بر اساس خدامحوری باشد گفت: اگر ما حداقلی حرکت کنیم خدا نیز به طور حداقلی مزد ما را خواهد داد، اگر حدمتوسط  کار کنیم پاداش خدا حد اکثری خواهد بود، اما اگر حداکثری عمل کنیم، برکت خدا حدیقف نخواهد داشت.

وی دانشجومعلمان نوورود را، برای موفقیت در زندگی خود، به توسل به نماز، توسل به دعا، توسل به پیامبر مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع)، استغفار، و کمک گرفتن از خوبی هایی مانند قرآن و روزه دعوت کرد.

وی از دانشجومعلمان نوورود خواست برای ارتقاء توان مهارتی خویش، فعالیت های  گروهی خود را افزایش دهند و در برنامه های کارشناسی امور فرهنگی و دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان حضور فعال داشته باشند.


نظرات کاربران