پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی:
کمی گرایی، دانش محوری و نتیجه گرایی افراطی، سه آفت جدی نظام تعلیم و تربیت است

صبح امروز، 18 شهریور 97، سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در جمع شرکت کنندگان در دوره آموزشی تربیت مدرسان مرجع درس کارورزی گفت: کمی گرایی، دانش محوری و نتیجه گرایی افراطی سه آفت جدی نظام تعلیم و تربیت است.

به گزارش روابط عمومی پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی، رمضان نیری با اشاره به آفت های جدی نظام تعلیم و تربیت گفت: درس کارورزی نباید در دام این آفت ها قرار گیرد. وی تأکید کرد: اگر کارورزی گرفتار این آفت ها  شود، ممکن است در مدارسی کمی گرا، دانش محور  ونتیجه گرا نیروهایی برای ادامه همین ساختار معیوب تولید کند.

وی گفت: یکی از رسالت های دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلمانی است که از جنس تحول باشند یا حداقل دغدغه تحول داشته باشند.

سرپرست امور پردیس های خراسان رضوی با اشاره به این سخن وزیر آموزش و پرورش که دانشگاه فرهنگیان هیأت اندیشه ورز و خط مقدم فکری آموزش و پرورش است گفت: ما باید نقش خود را در تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت ایفا کنیم.

نیری با تأکید بر این که دانشگاه فرهنگیان باید در جهت ارتقاء آموزش و پرورش نقش داشته باشد و مداخله کند، این امر را مطابق اساسنامه دانشگاه دانست.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) اظهار داشت: این که کسی برای ارتقاء تخصص و افزایش دانش حرفه ای خود تلاش کند از نظر امام رضا(ع) برترین عبادت است.

وی تأکید کرد: نقش دانشگاه فرهنگیان بسیار مهم و سنگین است زیرا باید معلمانی تربیت کند که برای دوره ای طولانی محور مهمترین موضوع بشری یعنی تعلیم و تربیت باشند.

گفتنی است دوره آموزشی تربیت مدرسان مرجع درس کارورزی از صبح دیروز 17 شهریور 97 در پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی آغاز شده و تا عصر امروز ادامه خواهد داشت.


نظرات کاربران