پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

آغاز بکار اولین دوره دانش افزایی مسئولان روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان کشور در پردیس شهید بهشتی

نخستین دوره دانش افزایی مسئولان روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان سراسرکشور سه شنبه 2 خرداد 96 طی مراسمی در تالار ابن هیثم پردیس شهید بهشتی مشهد آغاز بکار کرد.

در مراسم افتتاحیه این دوره دو روزه که به صورت کارگاهی- آموزشی برگزار و تا پنج شنبه 4 خرداد نیز ادامه دارد، دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان طی سخنانی ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر بر اهمیت وظایف روابط عمومی در راستای تحقق ماموریت حساس ملی تربیت معلم دانشگاه اشاره کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از توفیق خدمت و مشارکت برای انجام رسالت خطیر دانشگاه بر لزوم  بازتاب و انعکاس بیرونی اقدامات دانشگاه و آگاهی بخشی به افکار عمومی تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه تصریح کرد: از روابط عمومی ها انتظار داریم بازتاب مناسبی از فعالیت های عرصه تعلیم و تربیت دریافت و آن را دستمایه ترفیع و بهبود عملکرد خود قرار دهیم.

وی در پایان برای مسئولان این حوزه آرزوی توفیق کرد.

دکتر مجتبوی مدیر اموراستان خراسان رضوی گرامیداشت سالروز خجسته آزادسازی خرمشهر و حماسه ملی و اسلامی مردمی در انتخابات 29 اردیبهشت، شناخت، درک متقابل و ارتباطات را به عنوان اصل اساسی مدیریت به منظور رسیدن به اهداف دانست و گفت:  حصول این اهداف برپایه اقدامات نهاد ارزشمند روابط عمومی است.

وی با اشاره بر قابلیت ها و ظرفیت های روابط عمومی در ارتباطات درون و بیرون سازمانی شناخت و بررسی نقاط قوت و ضعف سازمان را یکی از وظایف روابط عمومی برشمرد.

دکتر مجتبوی با بیان اینکه کسی صمیمی تر و نزدیک تر از روابط عمومی به مدیریت نیست خاطر نشان کرد: با ارتباط تنگاتنگ مدیریت و روابط عمومی می توان برای ارتقا و بهبود امور مختلف دانشگاه قدم برداشت.

 وی با تاکید بر نقش موثر مسئول روابط عمومی برای تحقق ماموریت های مهم دانشگاه فرهنگیان؛ بر جمع آوری اطلاعات، برنامه ریزی و ارتباطات، سنجش و ارزیابی، برنامه ریزی برای رهبران فکری، استفاده اصولی از رسانه ها به عنوان فعالیت های روابط عمومی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه کار روابط عمومی تنها ارائه گزارش در سایت نیست و باید نسبت به این نهاد ارزشمند وسعت نظر داشته باشیم  تصریح کرد: امروز سازمان های موفق سازمان هایی با روابط عمومی موفق هستند.

همچنین در بخش دیگری از مراسم، فرهادی نیا سرپرست معاونت هماهنگی، امور استان ها و روابط عمومی ضمن خیرمقدم به همکاران با اشاره بر جوهر اصلی روابط عمومی به عنوان مغز، چشم وگوش سازمان،  گفت: روابط عمومی واژه ای آشنا و غریب است که برای معرفی خود ابزاری ندارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: روابط عمومی به عنوان هنر هشتم باید بتواند از تمام هفت هنر استفاده کند تا پیام را به مخاطب و با تاثیر بیشتر برساند.

فرهادی نیا با اشاره بر خلاء نبود درک مشترک از مفاهیم روابط عمومی در این حوزه گفت: رسیدن به فهم مشترک در تفاوت میان روابط عمومی برای مدیر و روابط عمومی مدیریت آشکار می شود.

وی یکی از دلایل برگزاری این همایش  را رسیدن به فهم، باور مشترک و دانش مشترک دانست و افزود: اگر ما روابط عمومی قوی باشیم باید علاوه بر مدیریت با تمام ابعاد و اضلاع سازمانی ارتباط مناسب و مطلوبی داشته باشیم.


نظرات کاربران