پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

معاون اجتماعی، سیاسی، امنیتی استاندار خراسان رضوی:
سیستم دانش آموز و معلم محور در کنترل و کاهش خشم تاثیر گذار است

معاون اجتماعی، سیاسی ، امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت:مدیریت دانش آموز و معلم محور در نظام تعلیم و تربیت می تواند به صورت ساختاری و نمادی خشم را در بدنه جامعه کنترل و کاهش دهد . به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی دکتر سید جواد حسینی در نشست علمی تخصصی نقش تعلیم و تربیت در کاهش خشونت به میزبانی دانشگاه فرهنگیان، با بیان این که در جامعه کنونی خشونت به عنوان یک مسئله اجتماعی مورد تاکید است گفت: خشونت در جامعه کنونی به واسطه دارا بودن به دو ویژگی فراوانی و منشاءساختار اجتماعی به عنوان یک مسئله اجتماعی تلقی می شود. وی در ادامه انواع خشونت را خشونت به خویش، خشونت به دیگران و خشونت به مال دانست و اظهار کرد: سه نوع از مهم ترین گونه های خشونت ساختاری، نمادین و فیزیکی است که متاسفانه زمان صحبت از خشونت تنها خشونت فیزیکی تجسم می شود؛ این در حالی است که خشونت ساختاری و نمادین رایج تر و دارای معضلات بیشتری در سطح جامعه هستند. حسینی در خصوص تشریح خشونت ساختاری عنوان کرد: هنگامی که در قوانین و مقرارت زور گفته می شود و یا زور را قانونی و ساختاری می کنیم، خشونت ساختازی شکل می گیرد. وی با اشاره به این که در خشونت ساختاری گاه رویه ها عامل اعمال خشونت می شوند اظهار داشت: این که چرا تعلیم و تربیت تمام ساحتی نیست و مدارس ما نمره گرا و کنکور محور هستند تنها به دلیل وجود نظام ارزیابی دانشگاه از محصول ۱۲ ساله آموزش و پرورش است. وی تصریح کرد: زمانی که نتیجه ۱۲ سال محصول و تعلیم و تربیت دانش آموزان و سرنوشت یک جوان تنها با ۳۰۰ سوال تست سنجیده می شود انتظار تمام ساحتی بودن آموزش و پرورش ناشدنی است؛ بنابراین اگر نظام تعلیم تربیت تمام ساحتی می خواهیم باید جامعه و نظام ارزیابی را تمام ساحتی کنیم. این مقام مسئول دلیل ایجاد پارلمان های گرم را بررسی مشکلات از دل جامعه و انتقال آنان به مجلس عنوان کرد و اظهار داشت: نوع دیگر خشونت که کمتر به آن توجه می شود خشونت نمادین می باشد که به مراتب از خشونت ساختاری سخت است. وی به تاثیر مهم آموزش و پرورش در مدیریت خشونت نمادین اشاره داشت و در این باره گفت: تمامی نهادها و فرمانداری ها دو وظیفه رسیدگی به آموزش و پرورش و رسیدگی به سایر امور دارند. معاون اجتماعی سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی اذعان کرد: زمانی که آمریکا برای تسلط ارگانیک به جای مکانیک بر کشورهای جهان برنامه ریزی می کرد متوجه ضعف نظام تعلیم و تربیت خود شد و تلاش کرد با سرمایه گذاری بر روی این نهاد مهم در آینده بیشتر و بهتر بر کشورها تسلط یابد که این مهم تنها با توسل به زور ساختاری و نمادین امکان پذیر است. حسینی خاطر نشان ساخت: متاسفانه آن طور که باید و شاید آموزش و پرورش در صدر مسائل کشور قرار ندارد و از دولت تقاضا داریم همانطور که دو برجام دیپلماسی خارجی و سلامت را پیروزمندانه پیاده کرد، برجام آموزش و پرورش را نیز پیاده کند. وی ضمن بیان این که خوشبختانه نظام تعلیم و تربیت کشور در شاخص های هیجانات مثبت و منفی مسیر خوبی را طی می کند ادامه داد: در سال ۹۴ میانگین عزت نفس پایین در دانش آموزان ۳۶ درصد ودر سال ۹۵ به ۲۸ درصد رسید که این رقم نشان دهنده سیاست کنترلی و کاهشی آموزش و پرورش در حوزه آسیب های اجتماعی است. این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به نقش نیروی انسانی در ایجاد تحول اشاره داشت و اظهار کرد: متاسفانه در دولت قبل بدون برنامه ریزی و ارزیابی ۱۶۰ هزار شبه معلم وارد نظام تعلیم و تربیت شدند و دولت کنونی با اطلاع از تاثیر نیروی انسانی در آموزش و پرورش تنها راه ورود به این نهاد پایه ساز را دانشگاه فرهنگیان تعیین کرد و در راستای انگیزه افزایی و توانمندی معلمان اقدامات شایسته ای انجام داد. وی با اشاره به این که معلم و مدیر آموزشگاه و نوع فرایند یادگیری و یاددهی در کنترل خشم تاثیر گذار هستند بیان کرد: مدیریت دانش آموز و معلم محور در نظام تعلیم و تربیت می تواند ساختاری و نمادی خشم را در بدنه جامعه کنترل و کاهش دهد . به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی دکتر سید جواد حسینی در نشست علمی تخصصی نقش تعلیم و تربیت در کاهش خشونت با بیان این که در جامعه کنونی خشونت به عنوان یک مسئله اجتماعی مورد تاکید است گفت: خشونت در جامعه کنونی به واسطه دارا بودن به دو ویژگی فراوانی و منشاءساختار اجتماعی به عنوان یک مسئله اجتماعی تلقی می شود. وی در ادامه انواع خشونت را خشونت به خویش، خشونت به دیگران و خشونت به مال دانست و اظهار کرد: سه نوع از مهم ترین گونه های خشونت ساختاری، نمادین و فیزیکی است که متاسفانه زمان صحبت از خشونت تنها خشونت فیزیکی تجسم می شود؛ این در حالی است که خشونت ساختاری و نمادین رایج تر و دارای معضلات بیشتری در سطح جامعه هستند. حسینی در خصوص تشریح خشونت ساختاری عنوان کرد: هنگامی که در قوانین و مقرارت زور گفته می شود و یا زور را قانونی و ساختاری می کنیم، خشونت ساختازی شکل می گیرد. وی با اشاره به این که در خشونت ساختاری گاه رویه ها عامل اعمال خشونت می شوند اظهار داشت: این که چرا تعلیم و تربیت تمام ساحتی نیست و مدارس ما نمره گرا و کنکور محور هستند تنها به دلیل وجود نظام ارزیابی دانشگاه از محصول ۱۲ ساله آموزش و پرورش است. دلیل تک ساحتی بودن تعلیم و تربیت نظام ارزشیابی دانشگاهی است وی تصریح کرد: زمانی که نتیجه ۱۲ سال محصول و تعلیم و تربیت دانش آموزان و سرنوشت یک جوان تنها با ۳۰۰ سوال تست سنجیده می شود انتظار تمام ساحتی بودن آموزش و پرورش ناشدنی است؛ بنابراین اگر نظام تعلیم تربیت تمام ساحتی می خواهیم باید جامعه و نظام ارزیابی را تمام ساحتی کنیم. این مقام مسئول دلیل ایجاد پارلمان های گرم را بررسی مشکلات از دل جامعه و انتقال آنان به مجلس عنوان کرد و اظهار داشت: نوع دیگر خشونت که کمتر به آن توجه می شود خشونت نمادین می باشد که به مراتب از خشونت ساختاری سخت است. وی به تاثیر مهم آموزش و پرورش در مدیریت خشونت نمادین اشاره داشت و در این باره گفت: تمامی نهادها و فرمانداری ها دو وظیفه رسیدگی به آموزش و پرورش و رسیدگی به سایر امور دارند. معاون اجتماعی سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی اذعان کرد: زمانی که آمریکا برای تسلط ارگانیک به جای مکانیک بر کشورهای جهان برنامه ریزی می کرد متوجه ضعف نظام تعلیم و تربیت خود شد و تلاش کرد با سرمایه گذاری بر روی این نهاد مهم در آینده بیشتر و بهتر بر کشورها تسلط یابد که این مهم تنها با توسل به زور ساختاری و نمادین امکان پذیر است. حسینی خاطر نشان ساخت: متاسفانه آن طور که باید و شاید آموزش و پرورش در صدر مسائل کشور قرار ندارد و از دولت تقاضا داریم همانطور که دو برجام دیپلماسی خارجی و سلامت را پیروزمندانه پیاده کرد، برجام آموزش و پرورش را نیز پیاده کند. وی ضمن بیان این که خوشبختانه نظام تعلیم و تربیت کشور در شاخص های هیجانات مثبت و منفی مسیر خوبی را طی می کند ادامه داد: در سال ۹۴ میانگین عزت نفس پایین در دانش آموزان ۳۶ درصد ودر سال ۹۵ به ۲۸ درصد رسید که این رقم نشان دهنده سیاست کنترلی و کاهشی آموزش و پرورش در حوزه آسیب های اجتماعی است. این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به نقش نیروی انسانی در ایجاد تحول اشاره داشت و اظهار کرد: متاسفانه در دولت قبل بدون برنامه ریزی و ارزیابی ۱۶۰ هزار شبه معلم وارد نظام تعلیم و تربیت شدند و دولت کنونی با اطلاع از تاثیر نیروی انسانی در آموزش و پرورش تنها راه ورود به این نهاد پایه ساز را دانشگاه فرهنگیان تعیین کرد و در راستای انگیزه افزایی و توانمندی معلمان اقدامات شایسته ای انجام داد. وی با اشاره به این که معلم و مدیر آموزشگاه و نوع فرایند یادگیری و یاددهی در کنترل خشم تاثیر گذار هستند بیان کرد: مدیریت دانش آموز و معلم محور در نظام تعلیم و تربیت می تواند ساختاری و نمادی خشم را در بدنه جامعه کنترل و کاهش دهد


نظرات کاربران