پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

مهر ماه امسال، به همت دانشگاه فرهنگیان
همایش ملی «تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی» برگزار می شود
خراسان رضوی - مورخ شنبه 1394/05/03 شماره انتشار 19026

همایش ملی « تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی» مهر ماه امسال در دو سطح «اساتید حوزه و دانشگاه» و «دانشجویان و طلاب» سراسر کشور به میزبانی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خراسان درباره این همایش علمی و پژوهشی اظهار کرد: همایش «تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی» که به همت دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود، از جمله همایش هایی است که علاوه بر تلاش برای ترویج فرهنگ تحقیق و مطالعه، به ترویج تعلیم و تربیت اسلامی نیز نگاهی ویژه دارد.

حجت الاسلام دکتر«علیرضا صادق زاده قمصری» گفت: امام رضا(ع) به دلیل جایگاه ویژه شان در حوزه علمی و تربیتی ، به «عالم آل محمد(ص)» شناخته می شوند و بنا داریم با برگزاری این همایش، ترویج فرهنگ رضوی را در حوزه علمی و پژوهشی تربیت اسلامی، بیش از پیش دنبال کنیم.

دکتر «سید حسین مجتبوی» مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی نیزدر حاشیه جلسه مقدماتی این همایش که عصر چهارشنبه 31 تیر ماه در مشهد برگزار شد، گفت: این جلسه با حضور استادان برجسته دانشگاه های فردوسی و فرهنگیان و دیگر دانشگاه های مشهد برگزار و نظرات، پیشنهادها و انتقادات استادان صاحب نظر در حوزه تعلیم و تربیت دریافت شد.

وی افزود: این همایش با 3 هدف «اشاعه فرهنگ رضوی»، «گسترش فرهنگ پژوهشگری» و« نگاه درونی به تعلیم و تربیت» برگزار می شود. مجتبوی اظهار کرد: 20مقاله برگزیده این همایش در ویژه نامه ای منتشر خواهد شد و چهار مقاله برتر نیز با مشارکت بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در فصلنامه فرهنگ رضوی چاپ می شود.

مهلت ارسال آثار تا پایان مرداد ماه

وی افزود: مهلت ارسال آثار به این همایش تا پایان مرداد ماه است و زمان اعلام آثار برگزیده پایان شهریور ماه خواهد بود.

شایان ذکر است این همایش در سه محور اصلی «مبانی، اصول و روش های تربیتی در سیره رضوی»، «الگوهای تربیتی فرهنگ رضوی» و «ارزیابی نظام تربیتی بر اساس سیره رضوی» برگزار می شود. علاقه مندان به شرکت در این همایش می توانند آثار خود را به نشانی اینترنتی razavi.tbm@rayana.ir ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت pbm.cfu.ac.ir مراجعه کنند.


نظرات کاربران