پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی

مشاور وزیر آموزش و پرورش در دومین روز از اردوی معرفتی، فرهنگی حیات طیبه ویژه دانشجو معلمان برادر دانشگاه فرهنگیان:

تاسیس دانشگاه فرهنگیان از برکات انقلاب اسلامی و ایثارگری های شهداست

مشاور وزیر آموزش و پرورش در دومین روز از اردوی معرفتی، فرهنگی حیات طیبه ویژه دانشجو معلمان برادر دانشگاه فرهنگیان که در پردیس شهید بهشتی مشهد، در حال برگزاری است، تاسیس دانشگاه فرهنگیان را از برکات انقلاب اسلامی و ایثارگری های شهداء دانست.

سید محمد کاظم حجازی،در نشست آموزشی مطالبات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) از دانشگاهیان، معلمی را نه شغل و حرفه برای امرار معاش، بلکه هستی و سرمایه بک جامعه برشمرد و افزود: معلم، قلوب دانش آموزان را تصاحب و با آن ها زندگی و رشد می کند.

وی، در ادامه ی سخنان خود به تبیین سیره اهل بیت(ع) در تربیت انسان ها پرداخت و تصریح کرد: معصومین(ع) و اولیا خدا، انسان ها را نه در گفتار، بلکه در دل ها و قلوب هدایت می کردند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، با ذکر خاطره ای از رفتار و منش یکی از فرماندهان معلم دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: آن معلم، با اخلاق و شخصیت ویژه خویش، تمام رزمندگان را مجذوب خویش ساخت و حال نزدیک به 30 سال یاد و خاطره خوشی از آن شهید والامقام در یادها باقی مانده است.

حجازی، افزود: این منش عملی است که می تواند سالیان طولانی به عنوان الگو برای نسل آینده معلمان مد نظر قرار گیرد.

وی، با طرح این پرسش که دلیل تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در خصوص دانشگاه فرهنگیان چیست، تصریح  کرد: امروز و فردای جامعه، در گرو افرادی است که زندگی خویش را وقف رشد و تعالی دیگران در منصب معلمی می کنند و شما به عنوان معلمان آینده تصمین کننده ی سعادت و رشد کشور هستید.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه در سالیان متمادی، مسؤولیت های مختلفی را تجربه نموده،  تأکید کرد: هیچ حوزه ای در خدمات اجتماعی زیبنده تر از معلمی و هیچ کاری زیباتر از معلمی کردن نیست.

حجازی، با اشاره به سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر، آن شهدای والامقام را الگوی مناسبی برای معلمان دانست و خطاب به دانشجو معلمان، گفت: همچون این شهیدان، تلاش کنید لحظه ای از انگیزه الهی در کسوت معلمی غافل نشوید.

حجازی در پایان سخنان خود، بر ضرورت توسل به اهل بیت(ع) خصوصا امام رضا(ع) برای کسب توفیق رسیدن به جایگاه معلم مورد نظر اسلام، تأکید کرد.

در ادامه ی این نشست، حجت الاسلام و المسلمین دادگر، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، علم را امری مقدس دانست و افزود: سرنوشت هر جامعه در گرو وضعیت نگاه به علم  در آن جامعه است.

وی، با بیان اینکه علم سبب قدرت و اقتدار می شود، به نگاه سلطه جویانه کشورهای پیشرفته اشاره و تصریح کرد: هر جامعه ای که به دانش دست پیدا نماید، مقتدر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، علم بدون دین را عامل زورگویی، قدرت طلبی، تخریب و استثمار برشمرد و افزود: اگر کسب دانش، برای خدا و خدمت به کشور باشد، عامل برکات و سازندگی خواهد بود.

وی، دانشجویان را از عناصر مهم شکل دهنده دانشگاه و آینده سازان هر کشور دانست و خاطر نشان کرد: نظام سلطه، با تبلیغات گسترده و تلاش های گوناگون دستاوردهای علمی کشورها را به یغما و ناکارآمد جلوه می دهد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، نشاط و شادابی، پاکدامنی، تعهد و مسؤولیت پذیری، دفاع از ارزش ها، رفتار عاقلانه و حکیمانه، ذهن فعال، پرسشگر و ادبیات مطالبه گر را از ویژگی های جوان مطلوب، برشمرد و تأکید کرد: هر کشوری با داشتن چنین جوانانی، پیشرفت و آینده اش تضمین خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، در ادامه ی سخنان خود به تبیین بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در خصوص دانشگاه پرداخت و افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی(ره)، دانشگاه ها را منشاء تمام سعادت های مادی و معنوی و مبداء تحولات یک جامعه می دانستند.

وی، با اشاره به موضوع اسلامی شدن دانشگاه ها، گفت: منظور از اسلامی شدن دانشگاه ها، ساخت مساجد و رعایت ظواهر اسلامی نیست؛ بلکه در کنار این موضوعات، محیط دانشگاه باید فضایی اسلامی، انقلابی و تجلی عشق ورزی به علم باشد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در ادامه به موضوع تأسیس دانشگاه فرهنگیان و پیشینه ی چندین ساله ی آن اشاره و تأکید کرد: باید از تجارب تمام دنیا در امر تربیت معلم استفاده شود اما، با نگاه اسلامی و ایرانی  مأموریت های خود را براساس دانش، نیاز و فرهنگ کشور برنامه ریزی و اجرا نماید.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، با تأکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در خصوص توجه به آرایش درونی دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: نیروی انسانی، هیأت علمی و کالبد و ساختمان های این دانشگاه می تواند مصادق آرایش درونی باشد.

وی، با انتقاد از افرادی که نگرش دانشگاهی به دانشگاه فرهنگیان ندارند، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار امسال با معلمان، بر دانشگاه بودن دانشگاه فرهنگیان، تأکید و اولین پرسششان از وزیر محترم آموزش و پرورش در خصوص این دانشگاه بود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه وضعیت امکانات برخی از پردیس های استانی در شأن دانشگاه فرهنگیان نیست، خواستار توجه جدی دولت تدبیر و امید، مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری به این دانشگاه شد.

 


نظرات کاربران